Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet IX 2011
Na trzeci miejscu tematycznego podsumowania znalazły się pakiety inne, określane przez organizatorów danych ofert i ich hotelowych kontrahentów, jako „mniej standardowe” lub „zgodne z programem danej imprezy”. Wynik tej grupy to 7 pkt. proc. i awans w obrazie rocznym o 1 pkt.
Na czwartej pozycji naszego pakietowego TOP5 znalazły się wyjazdy tylko ze śniadaniami (BB), które minionym SEZONIE wybierało 4 proc. klientów. To identyczny wskaźnik procentowy jak przed rokiem.
fot. mat. prasowe
Last Minute
To był z pewnością bardzo ciekawy i jednocześnie szalenie nietypowy SEZON dla ofert turystycznych wyprzedawanych przez touroperatorów w popularnej promocji last minute. Zazwyczaj procentowy udział takich propozycji utrzymywał się na zbliżonym do wcześniejszych SEZONÓW poziomie lub miał delikatne tendencje wzrostowe.
W tym roku było odwrotnie. Wszystko zaczęło się maju i trwało przez kolejne miesiące. Każdy przynosił informacje o spadkach w udziale sprzedażowym w porównaniu do tych samych miesięcy sprzed roku. I tak w czerwcu spadek zainteresowania lastami wynosił 5 proc., w lipcu 14 proc., w sierpniu 15 proc., a we wrześniu o 4 proc.
Ostateczne podsumowanie SEZONU przynosi informację o 10 proc. spadku w wyborach zakupowych tej promocji, rok do roku. W lecie 2011 oferty promocyjne wybierało 47 proc. klientów, a rok wcześniej było to 57 pkt. proc.
fot. mat. prasowe
Lotniska wylotowe
8 regionalnych portów lotniczych w Polsce wypracowało aż 94 proc. charterowego ruchu turystycznego. Analizując oferty sprzedawane przez nasze portale wyłoniliśmy kolejne lotniska z największymi udziałami w obsłudze wakacyjnego ruchu turystycznego.
Warszawa nie dość, że pozostaje nr 1, to jeszcze podnosi swój wynik, w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wówczas z obsługi lotniskowej zespołu Okęcia skorzystało 41 proc. internetowych klientów. W SEZONIE LATO 2011 było to już 44 proc.
fot. mat. prasowe
Poznańska Ławica utrzymała czwartą pozycję rankingu i stabilny 8 proc. udział w obsłudze portalowych klientów. Wrocław, na miejscu 5, zanotował w tym samym czasie mały, bo tylko 1 proc., spadek - z 7 na 6 pkt. proc.
Kolejne trzy porty lotnicze utrzymały zarówno swoje pozycje w zestawieniu jak i wskaźniki proc. w udziale obsługowym. Kraków - miejsce 6 z wynikiem 5 proc. Łódź - miejsce 7 z wynikiem 2 proc. i Rzeszów – miejsce 8 z wynikiem 1 pkt. proc.
![Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014 [© Patryk Kosmider - Fotolia.com] Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/turystyka/Rezerwacje-wakacji-przez-Internet-II-2014-134015-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl