Handel detaliczny a kradzież towaru 2011
2011-10-18 11:14
Straty wg sektorów © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
Raport opracowany na zamówienie Checkpoint Systems, Inc., monitoruje koszty strat (kradzieże dokonywane przez klientów, pracowników, błędy logistyczne) w światowym handlu w okresie od lipca 2010 roku do czerwca 2011. Wyniki raportu wskazują na wzrost poziomu strat we wszystkich badanych krajach. Odnotowano największy wzrost kradzieży dokonywanych przez klientów i zorganizowane grupy przestępcze na poziomie 13,4% w stosunku do roku poprzedniego, kosztujący sprzedawców prawie 38,5 miliarda euro (45,2% strat).Nieuczciwi pracownicy w ujęciu globalnym są odpowiedzialni za 35% strat co stanowi ponad 31 miliardów euro. Najwięksi sprzedawcy europejscy postrzegają nieuczciwych klientów, odpowiedzialnych za prawie 17,3 mld euro (47,7% ogółu) strat jako główne ich źródło. Należy jednak pamiętać, że średnia wartość kradzionych przez nieuczciwych pracowników towarów jest niemal 15 krotnie większa w porównaniu do tych kradzionych przez nieuczciwych klientów.
„Chociaż nie brakuje opinii, w których zjawisko kradzieży uznawane jest za nieszkodliwe, postrzegane jako intrygujący fenomen socjologiczny lub, co gorsza, jako koszt prowadzenia biznesu, to ignorują one wpływ tych kryminalnych zachowań na wzrost przemocy wobec pracowników oraz klientów i powiązania kradzieży w handlu z oszustwami, wyłudzeniami i handlem narkotykami przez zorganizowane grupy przestępcze.” – mówi profesor Joshua Bamfield, Dyrektor Centre for Retail Research i autor raportu. „Ponadto w skutek kradzieży sklepowych w każdym z badanych krajów przeciętna rodzina straciła niemal 150 euro w skali roku.”
Zależność pomiędzy wydatkami na zabezpieczenia i kradzieżami
Zwiększone o 5,6% wydatki na ochronę w 2010 roku stanowiące ponad 21 miliardów euro przyniosły efekt w postaci zmniejszenia poziomu kradzieży. Obecny raport ujawnia, że wskutek zmniejszenia wydatków na zabezpieczenia antykradzieżowe w roku 2011 odnotowano znaczący wzrost poziomu strat, w Europie aż o 7,8%.
fot. mat. prasowe
Straty wg sektorów
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl