Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
2011-10-19 12:22
W tym roku już po raz drugi serwis Ceneo.pl podjął się próby zbadania, jaki jest stosunek Polaków do zaufania i bezpieczeństwa w e-zakupach. Czy kupujący mają coraz mniej oporów przed kupowaniem w sieci? A może obaw jest coraz więcej? Na te i podobne pytania odpowiada raport "Zaufanie jako podstawa rozwoju w handlu internetowym".
Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze
BADANIE PRZEPROWADZONE WŚRÓD KUPUJĄCYCH
JAK CZĘSTO I CO KUPUJEMY PRZEZ INTERNET?
fot. mat. prasowe
Jak często kupujesz przez Internet?
Jak często kupujesz przez Internet?
W ostatnich miesiącach rekordy popularności biją tzw. zakupy grupowe, ale branża e-commerce w Polsce to wciąż przede wszystkim sklepy internetowe. Z ankiety przeprowadzonej przez Centrum Badania Opinii Społecznej wynika, że w 2011 roku, 66% badanych (próba 1080 dorosłych mieszkańców Polski) skorzystało z usług sklepu internetowego. Natomiast z badania Ceneo.pl – przeprowadzonego na próbie 1023 Internautów wynika, że aż 92,8% z nich dokonała kiedykolwiek zakupu w internetowym sklepie – przy czym tylko 1,5% zrobiła to jeden raz. Jedna trzecia natomiast kupuje regularnie przynajmniej kilka razy w miesiącu. Kolejne 31% raz w miesiącu, a 30% kilka razy w roku. Przeszło 90% polskich Internautów, którzy przynajmniej raz dokonali zakupów za pomocą komputera, to liczba zbliżona do badań obejmujących całą Europę, gdzie ten odsetek wynosi 93%.
W Polsce jest podobnie jak w całej Europie również pod względem tego, kto w sieci kupuje najczęściej. Najczęściej na zakupy w sieci udaje się młody mężczyzna, w wieku 25-34 lata, z wyższym wykształceniem, pochodzący z dużego miasta. Dla takiego klienta zakupy w sieci są czymś naturalnym i zwyczajnym.
W świetle badań Ceneo.pl i CBOS, nie dziwi fakt, że powstaje coraz więcej internetowych sklepów. W jednej tylko porównywarce Ceneo.pl jest ich już prawie 4 tysiące. Zakupy internetowe to oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy. Niższe marże, brak pośredników oraz niektórych opłat, które ponosi tradycyjny sklep, np. za wynajmowanie pomieszczeń, a także możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od zakupu, i to bez podawania przyczyny, to zdecydowane plusy i przewaga sklepów w sieci. W dodatku, w dobie światowego kryzysu, wszyscy szukają oszczędności i możliwości jak najtańszych zakupów. Z roku na rok maleje też koszt dostawy produktu do domu klienta.
Zakupy bez wychodzenia z domu stają się więc jeszcze atrakcyjniejsze. Sklepy internetowe, choć głównie konkurują ceną, nauczyły się również, że istotna jest obsługa i zaufanie klientów. Z raportu Ceneo.pl „Zaufanie jako podstawa rozwoju w handlu internetowym” wynika, że nie dla wszystkich klientów, najniższa cena jest najważniejsza.
Rzeczą istotną dla sklepów, stało się nie tylko przyciągnięcie klienta, ale też utrzymanie i walka o jego lojalność. Klienci cenią sobie bezpieczeństwo, wygodę zakupów internetowych oraz szeroki asortyment produktów.
Przeczytaj także:
Płatności online: uwaga na oszustwa
![Płatności online: uwaga na oszustwa [© alexey_boldin - Fotolia.com] Płatności online: uwaga na oszustwa](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sklepy-internetowe/Platnosci-online-uwaga-na-oszustwa-117597-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
sklepy internetowe, polskie sklepy internetowe, sklepy online, handel internetowy, zakupy online