Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
2011-10-19 12:22
Przeczytaj także: Sklepy internetowe coraz bezpieczniejsze
fot. mat. prasowe
Które cechy są istotne dla uznania płatności online za bezpieczną?
Które cechy są istotne dla uznania płatności online za bezpieczną?
Konsultant on-line jest mile widziany. Prawie połowa badanych (49%) stwierdziła, że sklep powinien umożliwić kontakt z konsultantem, którego można zapytać o szczegóły produktu, czy też upewnić się, że towar na pewno jest w magazynie. Zdaniem jednej trzeciej respondentów dobrze jest, gdy użytkownik ma szansę dopytać, sprawdzić, ale jak specjalnego kanału kontaktu nie będzie, to się nic nie stanie.
Badania Ceneo potwierdziły, że klienci sklepów internetowych chcą wiedzieć, kto stoi za biznesem, jakie krążą o nim opinie, wszak powierzają im swoje pieniądze. Z powodu ograniczeń Internetu użytkownicy oczekują od sprzedawców rzetelnych opisów, profesjonalnych zdjęć. Duże znaczenie ma dla nich bezpieczeństwo transakcji, dlatego zwracają uwagę na to, czy sklep łączy się z pośrednikiem płatności przez połączenie szyfrowane. Mniejsze znaczenie ma dla nich marka sklepu i jego obecność w porównywarkach cen.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez IMAS International (imas.pl) na zlecenie Ceneo.pl w dniach 13-25 lipca 2011 r., metodą ankiety internetowej CAWI, na próbie n=1023 polskich internautów. Dobór respondentów został dokonany metodą kwotową z internetowego panelu badawczego IMAS OnLine (imasonline.pl), zgodnie z założonymi liczbowo kwotami osób wyznaczanych przez zmienne: płeć, wiek i poziom wykształcenia. Badanie jest reprezentatywne dla populacji dorosłych internautów w wieku od 18 do 54 lat.
BADANIE PRZEPROWADZONE WŚRÓD SKLEPÓW
E-SKLEPÓW CORAZ WIĘCEJ
fot. mat. prasowe
W którym roku powstał Państwa sklep internetowy?
W którym roku powstał Państwa sklep internetowy?
Badanie pokazuje duży wzrost nowopowstałych sklepów w 2004 roku – w stosunku do roku poprzedniego powstało ich pond 2 razy więcej. Kolejnym rokiem, w którym nastąpił duży przeskok jest 2009 – powstało w nim 10% więcej e-sklepów niż w roku 2008.
Wykres przedstawiony powyżej pokazuje wyraźną tendencję wzrostową – o ile przed 2000 roku liczba sklepów była znikoma, tak w ciągu ostatnich 11 lat branża handlu internetowego rozwinęła się bardzo intensywnie, także prognozy na kolejne lata są optymistyczne.
![Płatności online: uwaga na oszustwa [© alexey_boldin - Fotolia.com] Płatności online: uwaga na oszustwa](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sklepy-internetowe/Platnosci-online-uwaga-na-oszustwa-117597-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl