eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyFirmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci

Firmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci

2011-10-25 10:30

Firmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci

Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych © fot. mat. prasowe

W ciągu ostatniego roku Polacy najczęściej szukali w sieci informacji na temat firm z branży turystycznej i gastronomicznej - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Internet jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm.

Przeczytaj także: Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm

Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów, przyznało, że w ciągu ostatniego roku korzystało z Internetu w celu sprawdzenia danych i opinii na temat przedsiębiorstw z tych sektorów. Polacy w zasobach internetowych szukają również informacji o firmach związanych z usługami finansowymi. Ponad połowa respondentów (55 proc.) za pośrednictwem Internetu przeglądała oferty banków, firm ubezpieczeniowych, otwartych funduszy emerytalnych oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Niewiele mniej badanych, bo niemal 54 proc., z Internetu korzystało szukając informacji o sklepach i hurtowniach.

Dla 34 proc. respondentów, głównie mężczyzn, Internet stanowi źródło informacji o firmach telekomunikacyjnych. Niewiele mniej osób, bo 32 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem Internetu sprawdzało oferty firm transportowych. Według badania, takie informacje interesują głównie osoby między 18 a 34 rokiem życia.

„Jak pokazuje badanie, Polacy szczególnie często poszukują informacji o wiarygodności firm z szeroko pojętego sektora usług. Liczne uczestnictwo tych właśnie przedsiębiorstw w programie Rzetelnej Firmy jest dowodem na to, że są one świadome jak bardzo informowanie o swojej wiarygodności płatniczej działa na ich korzyść. Zwłaszcza za pośrednictwem Internetu, bo właśnie tam konsumenci szukają informacji.” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

fot. mat. prasowe

Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych

Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych


Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że w ciągu ostatniego roku:
  • 65 proc. Polaków szukało w Internecie informacji o branży turystycznej, gastronomicznej i hotelarskiej;
  • Tylko 4 proc. badanych w ciągu ostatniego roku nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm.

Informacje o badaniu
Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: