Firmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci
2011-10-25 10:30
Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm
Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów, przyznało, że w ciągu ostatniego roku korzystało z Internetu w celu sprawdzenia danych i opinii na temat przedsiębiorstw z tych sektorów. Polacy w zasobach internetowych szukają również informacji o firmach związanych z usługami finansowymi. Ponad połowa respondentów (55 proc.) za pośrednictwem Internetu przeglądała oferty banków, firm ubezpieczeniowych, otwartych funduszy emerytalnych oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Niewiele mniej badanych, bo niemal 54 proc., z Internetu korzystało szukając informacji o sklepach i hurtowniach.Dla 34 proc. respondentów, głównie mężczyzn, Internet stanowi źródło informacji o firmach telekomunikacyjnych. Niewiele mniej osób, bo 32 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem Internetu sprawdzało oferty firm transportowych. Według badania, takie informacje interesują głównie osoby między 18 a 34 rokiem życia.
„Jak pokazuje badanie, Polacy szczególnie często poszukują informacji o wiarygodności firm z szeroko pojętego sektora usług. Liczne uczestnictwo tych właśnie przedsiębiorstw w programie Rzetelnej Firmy jest dowodem na to, że są one świadome jak bardzo informowanie o swojej wiarygodności płatniczej działa na ich korzyść. Zwłaszcza za pośrednictwem Internetu, bo właśnie tam konsumenci szukają informacji.” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
fot. mat. prasowe
Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych
Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że w ciągu ostatniego roku:
- 65 proc. Polaków szukało w Internecie informacji o branży turystycznej, gastronomicznej i hotelarskiej;
- Tylko 4 proc. badanych w ciągu ostatniego roku nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm.
Informacje o badaniu
Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl