eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeDarmowy Internet?

Darmowy Internet?

2011-10-28 13:42

Przeczytaj także: Internet w regionie CEE 2010-2011


Portale społecznościowe – klienci cechujący się największym entuzjazmem

Portale społecznościowe powstały już w momencie, gdy komercyjna reklama zadomowiła się na dobre w Internecie. Właściwie był to już czas, gdy Internet stał się bardziej narzędziem sprzedaży i reklamy, niż bezinteresownego komunikowania się ludzi. Dlatego dla użytkowników tych portali reklama to rzecz niejako oczywista. Reklamy kontekstowo profilowane na podstawie pozostawionych przez użytkownika danych (płeć, data urodzenia, miejsce zamieszkania, bycie fanem komercyjnego portalu, itp.) w portalu Facebook funkcjonują od samego początku jego działania. Na dodatek pominięcie pewnych ustawień konta powoduje, że odbiorcami reklam stają się także nasi znajomi.

Reklama jest na portalach społecznościowych obecna, jednakże nie znaczy to jednak, że jest witana z wielkim entuzjazmem. Coraz więcej osób narzeka, że reklama stała się zbyt nachalna w social mediach. Związane to jest z faktem, że reklamodawcy w Internecie usilnie podążają za użytkownikiem (konsumentem). Skoro większość internautów przenosi się z innych miejsc do portali społecznościowych, to nie powinno dziwić, że tuż za nimi kroczą reklamodawcy. Wydaje się jednak, że portale społecznościowe od samego początku były nastawione na zysk. Obecnie są to już właściwie kury znoszące złote jaja. W pierwszym półroczu 2011 roku Facebook podwoił przychody do 1,6 mld dolarów i osiągnął zysk w wysokości prawie 0,5 mld dolarów (dane według Reuters, http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=26943). Nie może dziwić fakt, że potentat Internetowy, jakim jest niewątpliwie Google, nie chce rezygnować z zysków, jakie osiągają inni na tym polu. Efektem tego jest uruchomienie własnego portalu społecznościowego Google Plus.

Większość czytelników zapewne uzna, że udostępnienie swojej osoby reklamodawcom to niewielka cena, jaką płacimy za większość darmowych usług w Internecie. Większość internautów zapytana za pomocą ankiety, zapewne zgodziłaby się, aby taki stan trwał zawsze. Jedynie mniejszość gotowa byłaby płacić za niektóre usługi w zamian za wyeliminowanie komercyjnej reklamy. Tak jak cena jaką płacimy za użytkowanie wielu narzędzi w Internecie, tak też skutki, jakie reklama na nas odciska, są niewymierne. Jednakże gdy już tak bardzo zmęczymy się reklamami w Internecie – zaczniemy myśleć dokładnie tak jak chcą reklamodawcy. Dlatego warto się zastanowić, czy ta cena nie jest zbyt wysoka.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: