eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolska na globalnej mapie outsourcingu

Polska na globalnej mapie outsourcingu

2011-10-31 13:12

Przeczytaj także: Outsourcing: liderem Polska czy Czechy?


"Jeśli chcemy być konkurencyjni i tę konkurencyjność zapewnić również naszym klientom, musimy być proaktywni w tworzeniu innowacji. Poziom innowacyjności jest i będzie kryterium oceny najlepszych, globalnych dostawców outsourcingowych" - mówi Janusz Dziurzyński, Wiceprezes ABSL, Dyrektor Procter & Gamble Global Business Services Warszawa, centrum usług wspólnych koncernu P&G, którego zadaniem jest tworzenie i wdrażanie w oddziałach firmy na całym świecie innowacyjnych rozwiązań, m.in. z zakresu Business Intelligence, zarządzania danymi, e-commerce.

Przechodzenie w stronę analitycznych, złożonych projektów, wymaga inwestycji w kadry, a także wdrażania rozwiązań innowacyjnych. Tym tropem idą już firmy zlokalizowane m.in. w Stanach Zjednoczonych czy Europie Zachodniej. Jak wynika z Raportu PwC i Duke University, ponad 56% globalnych centrów outsourcingowych planuje w najbliższym czasie zainwestować w centra doskonałości (Centers of Excellence, CoE) i rozwiązania m.in. typu Cloud, a także intensywnie szkolić swoich pracowników. W najbliższych latach rosnąca konkurencja na rynkach i między rynkami będzie wymagać od firm outsourcingowych dostarczenia klientom jak największej wartości dodanej. Również widmo globalnej recesji wymusza na dostawcach wdrażanie nowych strategii, które mogą zapewnić większe udziały w globalnym i lokalnym rynku outsourcingu.

Będą przetasowania na rynku?

Według PwC, aż 74% globalnych dostawców outsourcingowych zamierza poszerzyć skalę i zakres świadczonych usług, natomiast 13% dostawców planuje przejęcia i akwizycje.

"Konkurencja wewnątrz sektora zaostrza się. Globalne firmy z jednej strony poszerzają swoje portfolio, wprowadzając bardziej kompleksową ofertę, uzupełnioną o specjalistyczne usługi. Po drugie, szukają przewag konkurencyjnych poprzez dywersyfikację geograficzną, tworząc centra usług biznesowych w więcej niż jednej lokalizacji, często na różnych kontynentach. Dodatkowo rynek wykazuje tendencje konsolidacyjne. W perspektywie kolejnych lat możemy obserwować fuzje i przejęcia firm sektora nowoczesnych usług dla biznesu i tworzenie nowych silnych graczy na światowym rynku offshoringu' – wyjaśnia Jacek Levernes.

Wszystko wskazuje na to, że wciąż będzie rosła popularność nearshoringu, czyli lokowania centrów usług w bezpośredniej bliskości klientów firmy (głównie w tej samej strefie czasowej). Firmy już teraz kładą nacisk na skrócenie czasu dostarczania usługi i kosztów związanych z podróżami i komunikacją. Z badania PwC wynika, że 25% firm z Zachodniej Europy planuje relokacje swoich operacji biznesowych. Polska może wykorzystać tę tendencję. Już dziś, większość centrów w naszym kraju jest własnością firm z państw UE (52%), czyli z bezpośredniego sąsiedztwa. Eksperci przewidują pojawienie się w najbliższym czasie nowych projektów, ale także liczą na reinwestycje już istniejących centrów i przejmowanie przez nie kolejnych procesów z innych zakątków świata.

poprzednia  

1 2

Jest praca w sektorze NGO

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: