Najpopularniejsze sporty w social media
2011-11-02 11:33
Najpopularniejsze sporty w mediach społecznościowych (%) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
Badane kategorie wybrano na podstawie ich popularności w portalu RuszamSie.pl. W okresie od 2 do 12 października zebrano ponad 15 tysięcy wyników, z których najwięcej pochodziło z Facebooka. Świadczy to o tym, że najpopularniejszy portal społecznościowy świata służy nie tylko do budowania relacji towarzyskich, ale również sportowych. To właśnie za pośrednictwem Facebooka umawiamy się na wspólne treningi, zasięgamy rady bardziej doświadczonych znajomych lub po prostu obserwujemy działania marek, które z ruchem i aktywnością sportową wiążą swoja strategię.Dużą rolę odgrywają również blogi i fora internetowe, jednak według wyników jakie udało się zebrać, to właśnie Facebook gromadzi najwięcej aktywności i opinii na temat wszelkiego rodzaju sportów. Wiedzą o tym doskonale koncerny medialne, portale sportowe i firmy, które reklamując się poprzez sport chcą budować zaufanie do swojej marki.
Jaka aktywność fizyczna jest najpopularniejsza w mediach społecznościowych? Wyniki są zaskakujące. W kraju, w którym powszechnie za najpopularniejszy sport uważana jest piłka nożna, zdecydowanym liderem raportu jest taniec. To o nim najczęściej się dyskutuje, on budzi wśród użytkowników internetowych społeczności największe emocje. Wpływ na to może mieć popularność programów telewizyjnych takich jak „Taniec z gwiazdami” czy „You can dance”, ale z pewnością nie jest to główna przyczyna fenomenu tej gałęzi sportu.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze sporty w mediach społecznościowych (%)
Kolejne miejsca na podium zajmują aktywności związane z bieganiem i jazdą na rowerze. I tak jak w przypadku tańca mieliśmy niespodziankę w postaci niebywałej jego dominacji w zestawieniu, tak bieganie i rower nie są żadnym zaskoczeniem. Nie od dziś wiadomo, że wśród aktywności fizycznych te dwie są najpopularniejsze i posiadają stosunkowo niewielką barierę wejścia.
Na czwartym miejscu w zestawieniu mamy siłownię, dopiero później sporty zespołowe takie jak piłka nożna, siatkówka i koszykówka. Na samym końcu znajduje się pływanie.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze sporty w mediach społecznościowych
Podsumowując. Najpopularniejszymi sportami w mediach społecznościowych są te, które oprócz popularności w internecie, zdobywają popularność w mediach tradycyjnych i są promowane przez stacje telewizyjne w programach skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Bez programów telewizyjnych, czy też wykorzystania motywów tańca w produkcjach komercyjnych, sport ten z pewnością nie byłby, aż tak popularny wśród internetowych społeczności.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl