Polacy a firmowe strony www
2011-11-04 11:07
Informacje, których konsumenci szukają na firmowych stronach internetowych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Źle działające firmowe strony www odstraszają
Wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie www poszukuje informacji o adresie, numerze telefonu czy adresie e-mail. Co więcej, dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków.„Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy do komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi powinni wykorzystywać firmowe strony internetowe. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu ich struktury do oczekiwań osób je odwiedzających. Oprócz podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty, strona internetowa powinna budować wizerunek przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i doświadczonego partnera w biznesie.” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
fot. mat. prasowe
Informacje, których konsumenci szukają na firmowych stronach internetowych
Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony www są wyskakujące, natarczywe reklamy. Polacy zwracają również uwagę na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych
na firmowych witrynach www.
fot. mat. prasowe
Elementy firmowych stron internetowych utrudniające zapoznawanie się z ich zawartością
„Stworzenie strony internetowej niespełniającej oczekiwań klientów niesie dla przedsiębiorcy więcej złego niż dobrego. Osoby, którzy na firmowej witrynie www nie będą w stanie znaleźć podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa lub spotkają się z treściami nieczytelnymi i niezrozumiałymi z dużym prawdopodobieństwem nie zdecydują się na korzystanie z jej usług.” - stwierdza Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że:
- konsumenci na firmowych stronach internetowych najczęściej szukają informacji o cenach i zakresie działalności przedsiębiorstwa;
- natarczywe reklamy najbardziej irytują konsumentów przy przeglądaniu stron internetowych firm.
Informacje o badaniu
Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wskazuje oczekiwania Polaków wobec stron www przedsiębiorstw. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl