Internet w Polsce XI-XII 2004
2005-02-01 00:06
Przeczytaj także: Internet w Polsce III-V 2005
Materiałów potrzebnych w nauce i pracy poszukuje w sieci 69 proc. kobiet i 62 proc. mężczyzn. Nieco ponad połowa mężczyzn wyszukuje strony poświęcone ich pasji. Spośród kobiet robi to niecałe 50 proc. badanych. Wiadomości z kraju i zagranicy przegląda połowa ankietowanych panów, natomiast ankietowane panie na trzecim miejscu wymieniały najczęściej strony poświęcone książkom, muzyce i filmowi. Kobiety najrzadziej szukają informacji dotyczących sprzętu RTV/AGD, natomiast mężczyźni – zdrowia i urody.Prawie połowa badanych (46 proc.) korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie. Spośród osób mających internet w domu codziennie korzysta z sieci 64 proc. ankietowanych. Najczęściej z internetu korzystamy w domu, w pracy i na uczelni. U znajomych surfujemy częściej niż w kawiarenkach internetowych. W tych ostatnich prawie nie pojawiają się osoby mające internet w domu.
Najpopularniejsze strony odwiedzane przez Polaków to Onet (74 proc.) i Wirtualna Polska (63 proc.). Następne są Google (47 proc.), Interia (42 proc.) oraz Gadu-Gadu (39 proc.). Dalsze miejsca zajmują: Allegro (27 proc.), Gazeta (19 proc.), Idea (18 proc.), Tlen (15 proc.) i Era (13 proc.).
oprac. : Michał Terajewicz / eGospodarka.pl