Internet i komputery w Polsce - raport 2004
2005-02-02 00:14
Przeczytaj także: Internet i komputery w Polsce - raport 2008
3.2. Przedsiębiorstwa wykorzystujące Internet w celach szkoleniowych
W styczniu 2004 r. wykorzystywało Internet w celach szkoleniowych i edukacyjnych 36% przedsiębiorstw, z tego 56% dużych, 46% średnich i 32% małych.
Wykres 17. Przedsiębiorstwa wykorzystujące Internet w celach szkoleniowych według wielkości (styczeń 2004 r.)
fot. mat. prasowe
Najwięcej przedsiębiorstw wykorzystujących Internet w celach szkoleniowych odnotowano w dziale „Informatyka” – 70%, natomiast najmniej w grupach „Hotele i inne obiekty noclegowe turystyki” – 32%. W pozostałych rodzajach działalności odsetek ten kształtował się pomiędzy 34% a 43%.
Wykres 18. Przedsiębiorstwa wykorzystujące Internet w celach szkoleniowych według rodzaju działalności (styczeń 2004 r.)
fot. mat. prasowe
3.3. Umiejętności informatyczne osób indywidualnych
Prawie wszyscy (98% mężczyzn i 97% kobiet) korzystający z komputerów w ciągu 12-u miesięcy poprzedzających badanie używali myszki do uruchamiania aplikacji, a niemal trzy czwarte (odpowiednio 73% i 71%) potrafiło kopiować, przenosić lub wklejać pliki, foldery lub fragmenty dokumentów.
Z drugiej natomiast strony 49% całej populacji Polski w wieku 16-74 nigdy nie korzystało z komputera, a 63% nie miało żadnych doświadczeń związanych z Internetem.
Spośród osób, które używały komputera, 48% przesyłało wiadomości e-mail z załączonym plikiem, 31% używało formuł matematycznych do obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym, a 15% tworzyło strony internetowe lub prezentacje elektroniczne. Najrzadziej deklarowano umiejętność pisania programów komputerowych z wykorzystaniem specjalistycznego języka programowania – potrafiło to robić 6% osób, które korzystały z komputera. Odsetek ten wynosił dla mężczyzn 9%, a dla kobiet 4%.
Wykres 19. Umiejętności obsługi komputerów wg płci (Odsetek osób korzystających z komputera w ciągu ostatnich 12 miesięcy; lipiec 2004 r.)
fot. mat. prasowe
4. Stymulowanie korzystania z Internetu
4.1. Cele wykorzystania Internetu przez osoby indywidualne
Osoby korzystające z Internetu w celach prywatnych przede wszystkim poszukiwały informacji i korzystały z serwisów on-line (86%) oraz używały sieci do komunikowania się (83%).
Wykres 20. Osoby używające Internetu w sprawach prywatnych w ciągu ostatnich 3 miesięcy według celu korzystania (lipiec 2004)
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Społeczeństwo informacyjne w UE 2007

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl