Internet i komputery w Polsce - raport 2004
2005-02-02 00:14
Przeczytaj także: Internet i komputery w Polsce - raport 2008
5.2. Dostęp do Internetu w przedsiębiorstwach
Poziom dostępu do Internetu w przedsiębiorstwach krajów UE jest bardziej wyrównany niż w przypadku gospodarstw domowych i waha się od 77% w Portugalii do 97% w Danii i Finlandii, a w Polsce 85% - nie odbiega znacząco od średniej europejskiej (89%)
Wykres 28. Odsetek przedsiębiorstw z dostępem do Internetu w 2004 r. (%)
fot. mat. prasowe
5.3. Korzystanie z Internetu w celach szkoleniowych wśród osób indywidualnych
Korzystanie z Internetu w celu zdobycia wykształcenia w ramach systemu edukacji (szkoły, uniwersytety) jest najbardziej rozpowszechnione wśród mieszkańców Estonii (21%) oraz Litwy i Finlandii (po 20%). Taka forma nabywania wiedzy nie jest jeszcze zbyt rozwinięta w Polsce, gdyż korzysta z niej zaledwie 4% osób indywidualnych.
Wykres 29. Odsetek osób korzystających z Internetu w celu zdobycia wykształcenia w ramach systemu edukacji (szkoły, uniwersytety) w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie (%)
fot. mat. prasowe
5.4. Przedsiębiorstwa wykorzystujące Internet w celach szkoleniowych
Polskie przedsiębiorstwa bardzo szeroko wykorzystują Internet do szkolenia swoich pracowników (36%). Większy odsetek przedsiębiorstw korzystających z Internetu w tym celu zanotowano na Cyprze (49%) i na Litwie (48%).
Wykres 30. Odsetek przedsiębiorstw wykorzystujących Internet w celach szkoleniowych w 2004 r. (%)
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Społeczeństwo informacyjne w UE 2007
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl