Zaangażowanie pracowników w rękach menedżerów
2011-11-10 13:34
Przeczytaj także: Kobieta menedżer zarabia mniej
"Firmy powinny systematycznie diagnozować poziom zaangażowania swoich pracowników podkreślając jego pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizacji. Bez wyraźnie postawionego biznesowego celu, firmy nadal traktują badania zaangażowania tylko jako coroczne wydarzenie, które trzeba przeprowadzić, a wśród samych menedżerów często obserwujemy postawę: albo realizujemy cele biznesowe albo budujemy zaangażowanie. Tymczasem to właśnie wysokie zaangażowanie pozwala osiągać coraz lepsze wyniki biznesowe. Bez zaangażowania na wyższych poziomach organizacji, powstające po badaniu inicjatywy są oderwane od celów strategicznych organizacji bądź nie zyskują odpowiedniego priorytetu i po pewnym czasie wygasają, nie przynosząc spodziewanych efektów" – mówi Edward Stanoch, Dyrektor Zarządzający Aon Hewitt na Europę Wschodnią.
Wzmocnienie roli menedżerów średniego szczebla
Ważnym ogniwem w procesie budowania zaangażowania w organizacji, którego wiele organizacji nie wykorzystuje, są menedżerowie średniego szczebla. Są to osoby, które na co dzień kontaktują się z pracownikami i mają bezpośredni wpływ na zaangażowanie swoich zespołów.
Powiedzenie "ludzie dołączają do organizacji, ale odchodzą od menedżerów" ma w sobie wiele prawdy. Ludzie opuszczają organizacje, które nie mają menedżerów odpowiednio budujących zaangażowanie. Menedżerowie mogą i powinni mieć pozytywny wpływ na budowanie zaangażowania pracowników. Przy ostrożnym planowaniu, określaniu oczekiwań i zapewnieniu odpowiedniego wsparcia dla menedżerów, możliwe jest uczynienie tego rzeczywistością” – dodała Magdalena Warzybok.
Oto kluczowe wskazówki Aon Hewitt dla organizacji chcących wzmocnić rolę menedżerów średniego szczebla w procesie budowania zaangażowania pracowników:
- Tylko zaangażowani liderzy i menedżerowie mogą budować zaangażowane zespoły.
- Menedżerowie muszą dokładnie wiedzieć, jakie są oczekiwania w stosunku do ich roli w budowaniu zaangażowania pracowników.
- Menedżerowie średniego szczebla potrzebują brać przykład z wyższego kierownictwa, a jednocześnie muszą mieć dostęp do narzędzi do budowania zaangażowania oraz dostęp do doświadczonych doradców HR.
- Menedżerowie są bardziej skłonni do działań na rzecz budowania zaangażowania, kiedy widzą konkretne dowody na to, jak ono wpływa na wyniki firmy.
Informacje o badaniu
Wyniki badania opisanego w raporcie Menedżerowie: Twoje najsilniejsze czy najsłabsze ogniwo w budowaniu zaangażowania pracowników? oparte są na ankiecie przeprowadzonej na grupie 730 menedżerów z Austrii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2011 roku.
Przeczytaj także:
Kobieta menedżer ma mniejsze szanse na awans
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
rynek pracy, tendencje na rynku pracy, sytuacja na rynku pracy, menedżerowie, kadra menedżerska