Praca w branży PR w 2011 r.
2011-11-14 12:16
Główne powody podjęcia pracy w PR w 2011 roku wg płci © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2010 r.
fot. mat. prasowe
Główne powody podjęcia pracy w PR w 2011 roku wg płci
Pieniądze nie są ważne na początku kariery. Jednak już po rozpoczęciu pracy PR-owcy szybko zmieniają hierarchię wartości. Jak wynika z opracowania PRoto.pl, jako główny minus branży public relations podają zarobki nieadekwatne do wkładu pracy. Nowego pracodawcy poszukują, ponieważ brakuje im jasnej ścieżki kariery lub są niezadowoleni z pensji. Do tego drugiego przyznają się jednak niechętnie. Zapytani o powody podjęcia nowej pracy w większości wskazują na ciekawe wyzwania zawodowe i możliwość zdobycia doświadczenia. Wynagrodzenie – jako powód wyboru nowego pracodawcy - jest dopiero na czwartym miejscu, ex aequo z samodzielnością. Innego zdania są ich szefowie, według których PR-owcy zmieniają pracę właśnie w poszukiwaniu lepszych stawek. By zatrzymać pracownika sami oferują jednak co najwyżej… poprawę atmosfery. Zarobki uplasowały się dopiero na 4. pozycji.
fot. mat. prasowe
Termin ostatniej zmiany pracy w PR (w latach 2007-2011)
Komentarz
Zgodnie z najnowszym raportem PRoto.pl PR-owcy deklarują, że będą wierni obecnemu pracodawcy i nie opuszczą go aż do 2013. 2011 był jednak rokiem, w którym pracownicy częściej zmieniali pracodawcę niż w roku ubiegłym. Potwierdzają to zarówno osoby pracujące w zawodzie, jak i sami pracodawcy, którzy zazwyczaj niechętnie mówią o rotacjach.
fot. mat. prasowe
Główne przyczyny odejścia z pracy wg płci
Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza PRoto.pl
Informacje o badaniu
Internetową ankietę PRoto.pl przeprowadziło na przełomie września i października. Anonimowo wzięło w niej udział 495 PR-owców. 45 proc. z nich zatrudnionych jest w agencjach PR, 32 proc. w działach PR prywatnych firm. 7 proc. respondentów pracuje w firmach państwowych, a 6 proc. w instytucjach. 50 proc. ankietowanych zajmuje stanowisko specjalisty, 13 proc. kierownika zespołu. 9 proc. ankietowanych to właściciele firm, 8 proc. to dyrektorzy działów, tyle samo ankietowanych to konsultanci. Respondenci pochodzą głównie z województwa mazowieckiego (55 proc.).
oprac. : eGospodarka.pl