Firmy deweloperskie i ich systemy wynagrodzeń
2011-11-17 09:36
Przeczytaj także: Wzrosła płaca minimalna, a za nią wynagrodzenia specjalistów
JAK PRZYCIĄGNĄĆ KANDYDATÓW?
Kandydaci do pracy oprócz relatywnie wysokich oczekiwań finansowych dotyczących podstawowego wynagrodzenia, zwracają szczególną uwagę na prowizje - nie tyle na sam jej poziom, ile progresywność oraz uzależnienie od wartości sprzedanych nieruchomości. Firmy deweloperskie oferujące stałą kwotę za sprzedaż lokalu mieszkalnego cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem niż te, które swoich sprzedawców wynagradzają proporcjonalnie do przyniesionego zysku. Nie bez znaczenia przy tym pozostaje także kwestia, czy dany specjalista dedykowany jest jednej inwestycji, czy odpowiada, za sprzedaż ogółu projektów znajdujących się w posiadaniu dewelopera. Fakt ten bezpośrednio wpływa na ocenę potencjału i możliwości osiągania stosunkowo wysokich wyników.
W związku z tym, tak ważny dla specjalistów poszukujących pracy, jest także prestiż dewelopera oraz rodzaj i wielkość posiadanego portfela inwestycji. „Największym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza relatywnie duże projekty o podwyższonym standardzie, wyróżniające się na rynku oraz promujące określony styl życia” dodaje Joanna Kozarzewska z międzynarodowej firmy rekrutacyjnej HAYS Poland. „Uwagę kandydatów przykuwają także największe spółki, które w swoim portfelu posiadają kilka lub kilkanaście inwestycji na różnych etapach zaawansowania budowy, co z perspektywy pracowników stabilizuje ich pozycję zawodową i umożliwia sprzedaż zdywersyfikowanej oferty”.
Czy zatem obecna sytuacja na rynku nieruchomości mieszkaniowych pozwala na pogodzenie oczekiwań specjalistów z możliwościami firm deweloperskich? Kryzys ostatnich lat zweryfikował kompetencje zawodowe sprzedawców doprowadzając do pozostania na nim kadry wysoce wyspecjalizowanej z bardzo dobrze rozwiniętymi umiejętnościami sprzedażowymi i szeroką wiedzą rynkową. Jednocześnie są to osoby, które z wielką ostrożnością podejmują decyzję o zmianie zatrudnienia, dokładnie szacując potencjalne zyski i straty. W związku z tym uatrakcyjnienie oferty zatrudnienia to obecnie konieczność dla firm poszukujących zdolnych pracowników. Jednocześnie, ze względu na różnorodność projektów w portfelach deweloperów, zróżnicowaną organizację samego procesu sprzedaży, a także mnogość rozwiązań prowizyjnych, specjaliści muszą wykazać się dużą elastycznością w stosunku do przedstawianej oferty, jak i umiejętnością racjonalnej oceny długoterminowych korzyści. „Podczas procesu rekrutacyjnego, zawsze staramy się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązanie, które pogodzi wymagania kandydatów z możliwościami pracodawców” konkluduje Joanna Kozarzewska. „Kluczem do obustronnego sukcesu jest w takim wypadku znajomość branży, oczekiwań kandydatów i pracodawców, a przede wszystkim efektywna komunikacja, która staje się katalizatorem zmian personalnych”.
1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl