W stronę jakości informacji
2003-01-22 00:16
21 stycznia miała miejsce premiera nowego serwisu korporacyjnego . Firma poszerzyła swoją ofertę w zakresie dostarczania treści i strategicznego zarządzania jakością informacji w przedsiębiorstwie.
Przeczytaj także: Spółki na GPW i ich strony WWW
Teluk.net jest agencją interaktywną specjalizującą się w tworzeniu zawartości internetowych serwisów korporacyjnych. "Klienci wymagają kompleksowych usług, nie tylko dostarczania treści, ale przede wszystkim planowania strategii komunikacji z partnerami" - przyznaje Tomasz Teluk, prezes firmy. "Odpowiednia komunikacja z wykorzystaniem Internetu przekłada się na zysk firmy, przynosi oszczędności" - dodaje."Teluk.net, zgodnie z trendami w organizacjach amerykańskich i zachodnioeuropejskich, kładzie nacisk na jakość informacji, a nie na wykorzystywane narzędzia informatyczne. Firmy wydają gigantyczne kwoty na systemy zarządzania treścią, zapominając, że w efektywnej komunikacji największe znaczenie ma jakość informacji".
"Na zachodzie owa tendencja już dawno uległa odwróceniu. W 2002 roku globalne wydatki na zakup treści osiągnęły poziom 50 mld dolarów" - tłumaczy Teluk. "O odbiorze informacji przez klienta decyduje jakość. Składnikami jakości informacji są zwięzłość, kompletność, jasność i zrozumiałość."
W Polsce przyjęła się tendencja, że wpierw kupowana jest technologia, dla której znajduje się zastosowanie. Korporacje wydały gigantyczne kwoty na systemy zarządzania treścią (Content Management Systems - CMS), po czym okazało się, że w organizacji występuje deficyt treści.
W polskim Internecie szczególnie ubogie są treści skierowane do klientów i partnerów biznesowych. Do tworzenia zawartości firmowych stron WWW delegowani są szeregowi pracownicy, nie posiadający odpowiedniego przygotowania do tworzenia tekstów, nie rozumiejący specyfiki hipertekstu, którym w toku codziennych obowiązków najzwyczajniej brakuje czasu, aby skupić się na jakości informacji. Efektem jest niska ocena publikowanych treści przez użytkowników.
Według badań firmy Taylor Nelson Sofres, wśród czynników decydujących o użyteczności danej witryny w Internecie, aż 37 proc. użytkowników wskazuje na aktualność informacji. Sposobem zaradzenia niedostatkom profesjonalnej treści jest jej outsourcing. Polega on na dostarczaniu zawartości serwisów internetowych przez firmy zewnętrzne. Korzyści takiej współpracy są ewidentne. Firma nie musi zatrudniać zespołu redakcyjnego, otrzymuje profesjonalne materiały gotowe do publikacji.
"Od tej pory klienci mają do dyspozycji cały wachlarz usług internetowych: od badań komunikacji internetowej w danym segmencie, przez kreację, po codzienną aktualizację serwisów" - reasumuje prezes Teluk.net.
Wśród klientów firmy są instytuty naukowe, firmy doradztwa personalnego, agencje tłumaczeń, wortale internetowe, spółki branży energetycznej, maszynowej, budowlanej, medycznej.
Przeczytaj także:
Strony internetowe spółek giełdowych coraz lepsze
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl