Praca w branży PR X 2011
2011-11-17 13:47
Kto kogo szuka profil stanowiska a instytucja zamieszczająca ogłoszenie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Praca w branży PR IX 2011
Zgodnie z tendencją utrzymującą się od lipca, to właśnie studenci mogli przebierać w ofertach praktyk i staży. W październiku pojawiło się jednak o 11 ogłoszeń mniej na tego typu stanowiska, mimo to do praktykantów i stażystów adresowana była co czwarta oferta. Już szósty miesiąc z rzędu najmniej ofert czeka na managerów i dyrektorów. W październiku było ich 38, co stanowi 21 proc. wszystkich ofert z tego miesiąca. Niewiele więcej ogłoszeń było skierowanych do konsultantów, asystentów i specjalistów. Tych ostatnich poszukiwały głównie firmy i instytucje (62 proc. ogłoszeń na tego typu stanowiska pochodziło właśnie od nich). W październiku agencje częściej poszukiwały konsultantów i asystentów, niż praktykantów czy stażystów. W tym roku bowiem taka sytuacja pojawiła się po raz pierwszy.fot. mat. prasowe
Kto kogo szuka profil stanowiska a instytucja zamieszczająca ogłoszenie
Od sierpnia systematycznie maleje liczba ogłoszeń z Mazowsza. W sierpniu odnotowaliśmy 118 ofert, we wrześniu - 103. W październiku liczba ta stopniała do 97. Od lipca tego roku (z wyjątkiem września) nie zmienia się grupa województw z największym wyborem ogłoszeń. Poza województwem mazowieckiem należą do niej województwa: wielkopolskie (w październiku 17 ofert), dolnośląskie (o jedną ofertę mniej) oraz małopolskie z tego regionu pochodziło 14 ogłoszeń. Na infografice pominięto 4 oferty dotyczącą pracy zdalnej, za granicą oraz 2 ofert dotyczących pracy w wielu województwach.
fot. mat. prasowe
Miejsce oferowanej pracy - Wojewódźtwo
Warto zwrócić uwagę na to, jakie branże najchętniej zatrudniają PR-owców. Od kilku miesięcy są to firmy z sektorów IT oraz finansów i ubezpieczeń, a także agencje, które powoli informują aplikantów o tym, dla jakich klientów będą pracować. „To dowód na to, że banki i instytucje finansowe coraz bardziej, w tych trudnych czasach, przywiązują wagę do tego, jak postrzega je opinia publiczna i są gotowe inwestować w wizerunek.” - uważa Kubiak.
fot. mat. prasowe
Specjalizacja - Firmy
„Październik to trzeci z rzędu miesiąc, w którym ofert jest więcej niż w roku poprzednim. Rynek zatrudnienia dla branży PR wydaje się więc stabilny, choć nie dla osób wysoko wykwalifikowanych, dla których niestety już tradycyjnie ogłoszeń jest najmniej. Dyrektorzy czy menedżerowie najrzadziej zmieniają pracę, często sami są właścicielami firm, więc stoją raczej po stronie pracodawców niż pracowników” - dodaje dyrektor wydawnicza portalu.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl