Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
2011-11-22 00:05
Przeczytaj także: Zakupy odzieży przez Internet
34% kupujących ma odległość pochodzi z miast powyżej 275 tys. mieszkańców, ale równocześnie 22% pochodzi z obszarów wiejskich. Z jednej strony może to być wynik potrzeby braku czasu oraz wygody osób mieszkających w dużych miastach, a z drugiej brak dostępu do szerokiej oferty sklepów reprezentowanych fizycznie jedynie w dużych miastach. Możliwość skorzystania z oferty wysyłkowej rozwiązuje obie te kwestie.Na zakupy drogą wysyłkową częściej decydują się osoby z wykształceniem wyższym i średnim. Aż 62% internautów robiących zakupy na odległość pochodzi z 2,3 i 4-osobowych gospodarstw domowych. Co piąty klient sklepu wysyłkowego posiada dzieci (podczas gdy przeciętny internauta posiada dzieci 2 razy rzadziej). Zarazem w grupie posiadających dzieci aż 66% kupuje na odległość – taka forma zakupów jest w końcu sporym ułatwieniem w codziennym życiu.
44% kupujących przez Internet posiada samochód –więcej niż w całej populacji internautów, w której jedynie co trzecia rodzina posiada auto. Jeśli spojrzymy z kolei na grupę właścicieli samochodów, to aż 70% z nich robi zakupy przez internet lub w inny sposób na odległość (katalog, telefon).
Zdecydowana większość kupujących w sieci internautów (89%) korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie. 9% korzysta prywatnie z Internetu mobilnego na komputerze lub tablecie, a 56% z nich korzysta codziennie lub prawie codziennie z Facebooka. Aż 70% użytkowników Internetu mobilnego kupuje w sklepach wysyłkowych.
Większość kupujących na odległość pracuje zawodowo lub studiuje. Praca zawodowa i bogaty program nauczania, mogą pochłaniać większość czasu naszych internautów, ale też mogą być inspiracją do poszukiwania ciekawostek w internecie. Na nie trzeba jednak mieć budżet. Najwyższy odsetek kupujących przez Internet lub na odległość znajduje się w grupie osób dysponujących kwotą dochodów netto, mieszczącą się w przedziale 4000-6999 zł na gospodarstwo domowe.
Wśród osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły produkt lub usługę korzystając z oferty zamieszczonej w Internecie, oferty telefonicznej lub przesłanej pocztą 24% kupiło odzież, obuwie lub dodatki, prawie 15% - telefony lub akcesoria, a 13% - zabawki. Osoby te kupowały też często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny.
Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety.
Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia do klientów dla sklepów wysyłkowych, Acxiom zauważa zdecydowaną przewagę w tej dziedzinie sektora wydawniczego, kosmetycznego, producentów win, słodyczy, delikatesów spożywczych, a także sklepów ze sprzętem elektronicznym/AGD. Z pewnością jest to obszar wzmożonego zainteresowania firm, które chcąc obniżyć koszty swojej działalności, przenoszą swoją ofertę do sklepów wysyłkowych.
![Polacy o handlu internetowym [© pixabay.com] Polacy o handlu internetowym](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/handel-internetowy/Polacy-o-handlu-internetowym-245786-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl