Kadra zarządzająca w social media III kw. 2011
2011-11-23 10:26
Bossowie o największej ekspozycji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media I-III 2013
Jak wynika z raportu, szum w mediach społecznościowych dotyczący największych nazwisk polskiej gospodarki w ostatnim kwartale rozkładał się proporcjonalnie do uwagi, którą szefom poświęcały portale internetowe. Lider poprzedniego zestawienia, Miroslav Rakowski, tym razem zajął piąte miejsce – jest to związane ze spadkiem zainteresowania zmianami związanymi z wejściem do Polski sieci T-Mobile.Niezmiennie w czołówce: Jagiełło, Rakowski, Witucki
W rankingach zmienił się układ nazwisk w czołówce i mediów społecznościowych zainteresowanych szefami największych przedsiębiorstw w Polsce. Tym razem nie zadziałała zasada, że użytkownicy social media mają inne zdanie niż dziennikarze, co do tego, kto jest najbardziej interesującym „Bossem Polskiej Gospodarki”. Liderzy rankingu mediów społecznościowych zajmują również te same pozycje, jeśli chodzi o liczbę artykułów, które ukazały się na ich temat na tradycyjnych stronach internetowych. Również tematyka dyskusji w mediach społecznościowych w znacznym stopniu odzwierciedlała informacje podawane w portalach internetowych.
Zmniejszyły się natomiast dysproporcje w udziale procentowym w dyskusjach na temat badanych szefów. Jednak po trzeciej w tym roku edycji raportu „bossów” wyłoniła się najbardziej medialna czołówka – w pierwszej piątce niezmiennie pozostają: Zbigniew Jagiełło z PKO, Miroslav Rakowski z PTC oraz Maciej Witucki z TP.
Dyskusja w social media się specjalizuje
Mimo, iż udział w mediach społecznościowych komentarzy na temat szefów największych firm to nadal niewiele ponad 2% całej ekspozycji w Internecie, w najnowszym raporcie widać wyraźnie, że dyskusja się specjalizuje i przybiera na sile głównie na dedykowanych określonej branży forach internetowych – wyjaśnia Magdalena Grabarczyk – Tokaj, Kierownik ds. Rozwoju Badań w Instytucie Monitowania Mediów. W poprzednich miesiącach największy wpływ na kształtowanie się opinii na temat „bossów” mieli forumowicze z portalu gazeta.pl. Popularnym miejscem był też Facebook. Tym razem najwięcej komentarzy pojawiło się na parkiet.com oraz mbank.pl. Uaktywnił się Twitter. Wraz ze zmianą głównych kanałów zmniejszył się też odsetek komentarzy o nacechowaniu emocjonalnym (pozytywnych i negatywnych) w porównaniu do poprzednich okresów.
fot. mat. prasowe
Bossowie o największej ekspozycji
Branża telekomunikacyjna nadal ma największy udział w mediach społecznościowych (36%), jednak jest on mniejszy niż w poprzednim okresie (50%). Nazwiska bossów gościły najczęściej na forum.parkiet.com. Za pomocą Twittera najlepiej wyeksponowany został Maciej Witucki z TP, a Cezary Stypułkowski na forum mbank.pl.
Najczęściej wymienianym przez użytkowników mediów społecznościowych szefem z badanej listy był Maciej Witucki, prezes TP (udział 14% w całości dyskusji). Tomasz Zadroga, prezes PGE znalazł się na drugim miejscu rankingu (13% udziału). Na trzecim miejscu pod względem liczby wystąpień w mediach społecznościowych znalazł się Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku (12% udziału).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl