Internet w Polsce
2005-02-08 00:04
Przeczytaj także: 31% Polaków ma Internet
Od roku 2000 do końca 2004 odsetek Polaków mających dostęp do Internetu wzrósł z 19% do 33%. Przez cały ten czas dostęp do sieci w większym stopniu mieli mężczyźni (37%) niż kobiety (30%). W grupie mężczyzn jest też więcej internautów (29% vs. 21%). Odsetek internautów, czyli osób korzystających z Internetu przynajmniej raz w miesiącu wzrósł na przestrzeni ostatnich czterech lat z 13% do 25%.Wykres 1. Odsetek osób mających dostęp do Internetu.
Podstawa: Wszyscy badani. Dane rolowane 3-miesięcznie.
fot. mat. prasowe
Wykres 2. Odsetek internautów.
Podstawa: Wszyscy badani. Dane rolowane 3-miesięcznie.
fot. mat. prasowe
Cztery lata temu jedynie 36% internautów korzystało z Internetu w domu. Równie popularnymi miejscami korzystania z sieci było miejsce pracy (36%) oraz szkoła lub uczelnia (37%). Obecnie tylko 24% internautów korzysta z sieci w pracy, tyle samo w szkole lub na uczelni. Zdecydowanie najwięcej, bo aż 70% internautów korzysta z Internetu we własnym domu. „W Polsce ten proces ma raczej charakter ewolucyjny niż rewolucyjny, gdyż nadal ograniczony jest wysokimi kosztami dostępu do Internetu” – komentuje Beata Durka, Kierownik Działu Badań w TNS OBOP.
Wykres 3. Miejsce korzystania z Internetu.
Podstawa: Internauci. Dane rolowane 3-miesięcznie.
fot. mat. prasowe
Coraz popularniejsze stają się również zakupy dokonywane przez Internet. Z oferty sklepów internetowych skorzystał już co trzeci internauta i co piąta internautka.
Wykres 4. Odsetek internautów, którzy kiedykolwiek dokonali zakupu przez Internet.
Podstawa: Internauci. Dane rolowane 3-miesięcznie.
fot. mat. prasowe
![Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc? [© Dirk (Beeki®) Schumacher z Pixabay] Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/dostep-do-internetu/Jakie-strony-internetowe-popularne-w-Wielkanoc-259032-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl