Dlaczego lubimy zakupy w sieci?
2011-12-01 12:46
Jakie czynniki skłaniają internautów do zakupów online? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy grupowe dla lepiej wykształconych
Liczba polskich internautów dokonujących zakupów przez Internet zwiększa się. Świadczą o tym dane z raportu „E-commerce w oczach internautów” przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i firmę Gemius. W 2008 r. dokonywanie zakupów online deklarowało 66 proc. badanych, rok później ten odsetek wyniósł 67 proc. z kolei w 2010 r. wzrósł do 74 proc. Dla porównania, badania realizowane w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej wskazują, że wśród naszych sąsiadów: Czechów, Słowaków i Ukraińców, zakupy online są jeszcze bardziej popularne. Deklarowało je 84 proc. czeskich internautów i 82 proc. słowackich internautów.Z jaką częstotliwością Polacy dokonywali zakupów przez Internet? Wyniki raportu „E-commerce w oczach internautów” wskazują, że 43 proc. respondentów dokonywało zakupów kilka razy do roku, a 13 proc. kilka razy w miesiącu.
Jakie czynniki skłaniają internautów do zakupów online? Przede wszystkim jest to: oszczędność czasu - taką odpowiedź wskazało 51 proc. internautów. Kolejne wymieniane cechy to: niższe ceny niż w tradycyjnym sklepie (50 proc.), dostępność towarów trudnych do zakupienia gdzie indziej (45 proc.), a także promocje, rabaty i konkursy (27 proc.).
Tę ostatnią cechę polscy internauci wymieniali częściej niż Czesi (4 proc.), Słowacy (3 proc.) oraz Ukraińcy (11 proc.).
fot. mat. prasowe
Jakie czynniki skłaniają internautów do zakupów online?
fot. mat. prasowe
Gdzie kupujemy?
fot. mat. prasowe
Ranking aukcji i narzędzi aukcyjnych
fot. mat. prasowe
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl