Europejczycy a mobilny Internet 2011
2011-12-01 13:50
Przeczytaj także: Europejczycy a mobilny Internet
Najważniejsze wnioski - Polska
- W Polsce odsetek użytkowników mediów mobilnych wśród właścicieli telefonów komórkowych wzrósł z 14% w 2010 r., do 18% w 2011 r. Mimo to Polskiego rynku wciąż nie można uznać za dojrzały, penetracja utrzymuje się na stosunkowo niskim.
- 55% użytkowników mediów mobilnych stanowią mężczyźni (62% w 2010 r.), a 45% to kobiety (odsetek kobiet znacznie wzrósł w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy wynosił 38%). 67% użytkowników liczy od 15 do 34 lat (74% w 2010 r.), a 77% pracuje (56% w 2010 r.). W porównaniu z trzema pozostałymi krajami ujętymi w badaniu, Polska ma największy odsetek studentów, wynoszący 27% (10% w 2010 r.).
- 66% polskich użytkowników mediów mobilnych płaci za korzystanie z nich co miesiąc, a 24% ma nieograniczone pakiety danych.
- 31% posiada smartfony (29% w 2010 r.), 31% – urządzenia marki Samsung (34% w 2010 r.), 7% - iPhone (4% w 2010 r.), a 4% - Blackberry (3% w 2010 r.).
- 18% użytkowników urządzeń mobilnych korzysta z systemu operacyjnego Android.
- W 2011 r. użytkownicy mediów mobilnych szukali informacji i treści najczęściej za pomocą przeglądarki (50% w porównaniu do 39% w 2010 r.), a w drugiej kolejności – z wykorzystaniem aplikacji (47% w porównaniu z 45% w 2010 r.). W 2010 r. było odwrotnie.
- Użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy korzystają z Internetu za pomocą przeglądarki, najczęściej łączą się w domu - 56% i w podróży - 52% wskazań.
- Użytkownicy korzystający z Internetu w domu najczęściej pobierają pliki muzyczne (78%) i gry (71%).
- Poczta elektroniczna jest wciąż najpopularniejszym celem korzystania z mediów mobilnych (53%), przed usługami geolokacyjnymi (47%). Coraz większą popularność zyskują sieci społecznościowe (42% w porównaniu do 39% w 2010 r.). Kolejną pozycję zajmuje przeglądanie pobranych treści (37% w porównaniu do 35% w 2010 r.).
Informacja o badaniach Orange Exposure 2011
Badania Orange Exposure 2011 są realizowane za pomocą Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM) – narzędzia do planowania i realizacji kampanii, które zostało opracowane dla branży reklamowej w Europie. Wyniki badań, włączane do bazy TGI, dostarczają szczegółowych informacji o sposobach używania mediów mobilnych, np. o tym, jak, gdzie i dlaczego klienci uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki. Reklamodawcy i firmy mogą wykorzystać te dane, aby lepiej przeanalizować bazy odbiorców i precyzyjniej ukierunkować kampanie marketingowe w mediach mobilnych.
Prace w terenie zrealizowała firma TNS w imieniu Orange. Badania miały miejsce w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce. Faza kalibracji objęła 2000 wywiadów bezpośrednich z reprezentatywną grupą w każdym kraju. Badania główne przeprowadzono w trybie online.
Przeczytaj także:
Mobilny Internet w regionie CEE 2011

1 2
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
usługi mobilne, mobilne media, mobilny dostęp do internetu, mobilny internet, badania internautów, badania internetu, Orange Mobile Exposure