Polacy a lokowanie produktu
2011-12-06 13:52
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Product placement a idea placement
fot. mat. prasowe
Z badania przeprowadzonego przez PMR Research wynika, iż niemal połowa osób oglądających telewizję (49%) spotkała się z oznaczeniem „audycja zawierała lokowanie produktu”, ale tylko jedna trzecia z nich (35%) deklaruje, że wie co to oznacza.
fot. mat. prasowe
Czy oglądając TV spotkał(a) się Pan(i) z komunikatem "audycja zawiera lokowanie produktu"?/Czy wie P
Spośród osób w wieku 65+, tylko 39,9% zauważyło podczas oglądania telewizji banner mówiący o lokowaniu produktu, przy czym jest to grupa wiekowa, której połowa (51,1%) spędza przez telewizorem co najmniej 3 godziny dziennie. Natomiast spośród osób w przedziale wiekowym 18-44 lat już 53,3% badanych spotkało się z bannerem, choć zdecydowana większość z nich (75%) ogląda telewizję tylko do dwóch godzin dziennie.
fot. mat. prasowe
Czy oglądając TV zauważył(a) Pan(i) oznaczenie "audycja zawiera lokowanie produktu"? wg wieku
Natomiast jeżeli chodzi o różnice wynikające z poziomu wykształcenia, spośród osób o wykształceniu wyższym niemal dwie trzecie (64,1%) zwróciło uwagę na banner, a wśród osób z wykształceniem podstawowym zauważyło go tylko 41,2%.
fot. mat. prasowe
Czy oglądając TV zauważył(a) Pan(i) oznaczenie "audycja zawiera lokowanie produktu"? wg wykształceni
Skąd wynikają te różnice? Jak uważa Marcin Rzepka, Kierownik Działu Badań PMR Research: „Przyczyną takiego zróżnicowania może być fakt, iż programy skierowane do różnych grup wiekowych czy o różnym wykształceniu, zawierają inne natężenie product placement, a co za tym idzie również inne natężenie oznakowania o nim informującego. Zatem osoby w wieku 65+ mogą nie tyle nie zauważać bannera, lecz zwyczajnie oglądają programy, w których on się rzadziej pojawia. Natomiast poziom zauważalności w grupie ludzi młodych i wykształconych, może wynikać z targetowania ich przez reklamodawców ze względu na ich potencjał zakupowy”.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl