eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolacy a lokowanie produktu

Polacy a lokowanie produktu

2011-12-06 13:52

Polacy a lokowanie produktu

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Jak wynika z najnowszych badań PMR Research, niemal wszyscy Polacy (97%) oglądają telewizję, z tego 40% deklaruje, że poświęca na tą czynność od jednej do dwóch godzin dziennie. Ilu z nich zauważyło banner "audycja zawiera/zawierała lokowanie produktu"? Czy wiedzą co to znaczy?

Przeczytaj także: Product placement a idea placement

Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w sierpniu tego roku wprowadzony został obowiązek oznakowania audycji telewizyjnych zawierających product placement. Odpowiednie bannery graficzne powinny być widoczne na początku i na końcu audycji oraz po każdej przerwie reklamowej przez co najmniej 4 sekundy oraz powinny zajmować minimum 5% ekranu.

Z badania przeprowadzonego przez PMR Research wynika, iż niemal połowa osób oglądających telewizję (49%) spotkała się z oznaczeniem „audycja zawierała lokowanie produktu”, ale tylko jedna trzecia z nich (35%) deklaruje, że wie co to oznacza.

fot. mat. prasowe

Czy oglądając TV spotkał(a) się Pan(i) z komunikatem "audycja zawiera lokowanie produktu"?/Czy wie P

Czy oglądając TV spotkał(a) się Pan(i) z komunikatem "audycja zawiera lokowanie produktu"?/Czy wie Pan(i) co on oznacza?


Spośród osób w wieku 65+, tylko 39,9% zauważyło podczas oglądania telewizji banner mówiący o lokowaniu produktu, przy czym jest to grupa wiekowa, której połowa (51,1%) spędza przez telewizorem co najmniej 3 godziny dziennie. Natomiast spośród osób w przedziale wiekowym 18-44 lat już 53,3% badanych spotkało się z bannerem, choć zdecydowana większość z nich (75%) ogląda telewizję tylko do dwóch godzin dziennie.

fot. mat. prasowe

Czy oglądając TV zauważył(a) Pan(i) oznaczenie "audycja zawiera lokowanie produktu"? wg wieku

Czy oglądając TV zauważył(a) Pan(i) oznaczenie "audycja zawiera lokowanie produktu"? wg wieku


Natomiast jeżeli chodzi o różnice wynikające z poziomu wykształcenia, spośród osób o wykształceniu wyższym niemal dwie trzecie (64,1%) zwróciło uwagę na banner, a wśród osób z wykształceniem podstawowym zauważyło go tylko 41,2%.

fot. mat. prasowe

Czy oglądając TV zauważył(a) Pan(i) oznaczenie "audycja zawiera lokowanie produktu"? wg wykształceni

Czy oglądając TV zauważył(a) Pan(i) oznaczenie "audycja zawiera lokowanie produktu"? wg wykształcenia


Skąd wynikają te różnice? Jak uważa Marcin Rzepka, Kierownik Działu Badań PMR Research: „Przyczyną takiego zróżnicowania może być fakt, iż programy skierowane do różnych grup wiekowych czy o różnym wykształceniu, zawierają inne natężenie product placement, a co za tym idzie również inne natężenie oznakowania o nim informującego. Zatem osoby w wieku 65+ mogą nie tyle nie zauważać bannera, lecz zwyczajnie oglądają programy, w których on się rzadziej pojawia. Natomiast poziom zauważalności w grupie ludzi młodych i wykształconych, może wynikać z targetowania ich przez reklamodawców ze względu na ich potencjał zakupowy”.
Przeczytaj także: TVP zapłaci karę za reklamy TVP zapłaci karę za reklamy

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: