Optymistyczna branża e-commerce
2011-12-08 11:33
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Ankietowani zostali także zapytani o to, co ich zdaniem przyciąga klienta do odwiedzenia danego sklepu. Istotnym jest fakt, że coraz więcej sklepów dostrzega korzyści płynące z budowania własnej marki, 44% ankietowanych uważa, iż to właśnie marka przyciąga klientów do sklepu.Według respondentów czynnikami najsilniej oddziałującymi na klientów jest atrakcyjna cena (57%) i bogata oferta sklepu (52%). W zeszłym roku także były to najczęściej wybierane odpowiedzi: atrakcyjna cena (71%) i bogata oferta produktowa (67%). Deklaracje te mają swoje odbicie w przygotowywanych przez właścicieli e-sklepów specjalnych świątecznych ofertach.
Ankietowani, którzy odpowiedzieli, że przygotowują specjalne oferty świąteczne dla swoich klientów (było to 64, 5% respondentów), otrzymali także dodatkowe pytanie dotyczące szczegółów tej oferty.
fot. mat. prasowe
Jakie specjalne oferty przygotowuje dla klientów Pana/Pani sklep?
Klienci będą mogli uzyskać rabaty przy zakupie kilku towarów w 33% przebadanych e-sklepach, a wprowadzenie nowych produktów w celu uatrakcyjnienia swojej oferty deklaruje 31% respondentów. W roku 2010 wyniki te wyglądały następująco: niższe ceny i promocje – 59,6%, nowe produkty – 48 % Spadła liczba osób deklarujących pakowanie towarów w świąteczne opakowania z 19% głosów w 2010 roku do 9% w tym roku. Zakupione przez klientów produkty mają jednak trafiać do nich znacznie szybciej. W tym roku ich szybszą wysyłkę zadeklarowało 13% ankietowanych, a w zeszłym tylko 5,7%.
- Przygotowanie sklepów internetowych do zbliżających się świąt wypada optymistycznie. Jeżeli klienci faktycznie, będą mogli wybrać produkty z bogatego asortymentu w atrakcyjniej cenie i na dodatek zostaną one szybko przesłane, to mogą być szczęśliwe święta dla obu stron tej transakcji - komentuje Rafał Krawczyk.
Informacje o badaniu
Badanie było realizowane w listopadzie 2011 r. w oparciu o kwestionariusz ankietowy zawierający pytania typu zamkniętego jedno i wielokrotnego wyboru. Wzięło w nim udział 155 respondentów reprezentujących sklepy internetowe z różnych branż.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl