eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet jako źródło informacji regionalnych

Internet jako źródło informacji regionalnych

2011-12-08 12:53

Internet jako źródło informacji regionalnych

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Internauci informacji na temat swojego regionu najchętniej szukają w internecie. W przeciągu dwóch lat znacznie poszerzył się zakres informacji na ten temat. Wzrósł także odsetek osób dzielących się nimi za pośrednictwem sieci - podaje raport opracowany przez Polskie Badania Internetu.

Przeczytaj także: Informacje regionalne szukane w Internecie

Z przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu sondażu wynika, że aż 93 proc. internautów w wieku 18-54 lat wiedzę na temat swojej miejscowości (regionu) czerpie z internetu. Jest to najchętniej wybierane źródło informacji na ten temat. W następnej kolejności, w poszukiwaniu informacji regionalnych, internauci sięgają po lokalne gazety (72 proc.) i oglądają lokalną telewizję (41 proc.). W stosunku do danych z 2009 roku można zauważyć, że internauci częściej jako źródło informacji podają lokalne gazety i rozgłośnie radiowe rzadziej zaś lokalne stacje telewizyjne oraz lokalne wiadomości w ogólnopolskiej telewizji.

fot. mat. prasowe

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu?

Skąd czerpiesz informacje na temat Twojej miejscowości, regionu?

W ciągu dwóch lat znacznie poszerzył się zakres poszukiwanych informacji regionalnych. Internauci chętniej niż dwa lata temu sięgają do Internetu szukając wiadomości z każdej z wymienionych na wykresie kategorii. Obecnie aż 78 proc. badanych czerpie wiedzę o planowanych imprezach i wydarzeniach kulturalnych z Internetu, a dla 75 proc. sieć stanowi źródło informacji na temat komunikacji miejskiej.

fot. mat. prasowe

Jakich informacji o swojej miejscowości lub regionie poszukujesz w internecie?

Jakich informacji o swojej miejscowości lub regionie poszukujesz w internecie?

Wyraźnie wzrósł też odsetek osób dzielących się w Internecie informacjami o swoim regionie. W 2009 roku jedynie 48 proc. zapytanych udostępniało takie wiadomości online. Obecnie robi to 71 proc. respondentów. Internauci najczęściej przesyłają linki do ciekawych stron i wydarzeń (54 proc.) oraz komentują opublikowane już informacje, wydarzenia czy recenzje (33 proc.). Dużą popularnością cieszy się również udostępnianie linków w serwisach społecznościowych (29 proc. zapytanych).

fot. mat. prasowe

Czy dzielisz się w internecie wiedzą, informacjami lub opiniami o Twojej miejscowości, regionie. Jeś

Czy dzielisz się w internecie wiedzą, informacjami lub opiniami o Twojej miejscowości, regionie. Jeśli tak to w jaki sposób?

Także według badania Megapanel, systematycznie rośnie liczba użytkowników i zasięg serwisów z informacjami lokalnymi i regionalnymi – na początku 2006 roku serwisy te miały 5 milionów użytkowników, zaś we wrześniu 2011 liczba użytkowników zbliżyła się do 12 milionów. Znacząco zwiększył się również zasięg tych serwisów wśród Internautów z 41 procent do 62 procent (w okresie jak powyżej). Na witryny lokalne/regionalne zagląda obecnie prawie dwie trzecie internautów.

fot. mat. prasowe

Użytkownicy oraz zasięg serwisów z informacjami lokalnymi i regionalnymi

Użytkownicy oraz zasięg serwisów z informacjami lokalnymi i regionalnymi


Informacje o badaniu:
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży zrealizowanych przez PBI w listopadzie 2011 roku (na próbie 510 internautów w wieku 18-54 lata), a także w listopadzie 2009 (na próbie 507 internautów w wieku 18-54 lata). Pytania zadano w ramach Omnibus Online (IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: