eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyFinanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011

Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011

2011-12-08 12:12

Przeczytaj także: Finanse i usługi bankowe według polskich internautów


Wśród zalet bankowości online respondenci najczęściej wymieniali: możliwość wykonywania operacji bankowych o dowolnej porze (38 proc.), oszczędność czasu (38 proc.), stałą i nieograniczoną kontrolę konta (33 proc.) oraz możliwość załatwienia wszystkich formalności bez wychodzenia z domu (32 proc.).

Internauci dostrzegają również niedogodności wynikające z korzystania z konta online. Choć prawie połowa korzystających z dostępu do konta przez Internet nie spotkała się z żadnymi problemami podczas używania tej usługi, to ci, którzy na takie problemy się natknęli, najczęściej wymieniają: niedziałający serwis banku (18 proc.) oraz trudności ze znalezieniem potrzebnych w danym momencie opcji (16 proc.).

Korzystanie z usług finansowych poza bankami

Wśród usług finansowych oferowanych przez inne podmioty niż banki, badani najchętniej korzystali z możliwości dokonywania przelewów i opłat na poczcie (ponad 1/4 badanych). Nieco mniej niż 1/5 respondentów wskazała płacenie rachunków w specjalnych punktach, a 1/6 - zakupy na raty. W stosunku do poprzednich fal badania powyższe trzy kategorie stopniowo tracą na popularności wśród badanych internautów. Z kolei w porównaniu z poprzednimi falami badania, wśród internautów nieznacznie rośnie popularność pożyczek zaciąganych w instytucjach innych niż banki.

Nastroje finansowe i wpływ kryzysu

W ciągu 6 miesięcy następujących po badaniu, 16 proc. respondentów zamierza dokonać zakupu na raty, 12 proc. założyć lokatę, a 8 proc. zaciągnąć kredyt. Podobnie jak w poprzednich falach, 7 proc. respondentów planuje założenie konta oszczędnościowego, a 6 proc. - osobistego. Ponad połowa badanych nie ma żadnych planów skorzystania z produktów finansowych. W stosunku do wiosennej fali badania, mniej internautów (49 proc.) odczuwa skutki kryzysu. Co czwarty badany zaprzeczył, że kryzys wpłynął na jego życie.

Ci, którzy odczuwają wpływ kryzysu wśród obszarów, w jakich najczęściej zauważają jego wpływ, wymieniali zakupy codzienne i wydatki „na życie” (71 proc. wskazań). Odsetek wskazań tej odpowiedzi spadł w stosunku do ostatniej fali, osiągając poziom z jesieni ubiegłego roku. Prawie 40 proc. badanych odczuwających skutki kryzysu wskazało problemy ze zbilansowaniem budżetu domowego oraz konieczność ograniczenia wydatków okazjonalnych. W porównaniu do ostatniej fali, więcej osób miało problemy ze spłatą zadłużenia (wzrost z 15 proc. do 20 proc.).

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet CAWI (kwestionariusz internetowy). Ankiety emitowane były losowo od 8 września do 11 listopada 2011 roku. Zebrano 4 200 kwestionariuszy wypełnionych przez użytkowników Internetu, w wieku co najmniej 18 lat.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: