Unified Communications w Netii
2011-12-12 13:06
Netia wprowadziła do swojej oferty dla klientów biznesowych kompleksowe usługi zunifikowanej komunikacji (Unified Communications), w oparciu o rozwiązania firmy Microsoft. Unified Communications w Netii to przystępne cenowo narzędzia komunikacyjne, dostępne dla wszystkich klientów biznesowych - od mniejszych firm z segmentu SME aż po największe korporacje. Usługi mają zapewnić wzrost wydajności poprzez łatwiejszy i szybszy dostęp do potrzebnych danych oraz możliwość użytkowania najnowocześniejszych aplikacji biznesowych.
Przeczytaj także: Programy Microsoft do komunikacji w firmie
Dzięki rozwiązaniom Unified Communications (UC), użytkownicy korzystają ze wspólnego interfejsu, który integruje różne kanały komunikacji. Takie elementy UC jak np. pełna integracja z usługami telefonii stacjonarnej, zarządzanie statusem obecności, współdzielony kalendarz, wspólna książka adresowa czy synchronizacja z różnymi urządzeniami mobilnymi, pozwalają na znaczące oszczędności czasu.Netia oferuje rozwiązania Unified Communications w pełni zintegrowane z usługami telefonii IP. W praktyce oznacza to, iż wystarczy kliknąć na dany kontakt w dowolnej aplikacji, a aparat telefoniczny sam wybierze odpowiedni numer i nawiąże połączenie.
Zero inwestycji, zawsze najnowsze oprogramowanie
Dzięki rozwiązaniu Unified Communications stosowane dotąd oddzielnie urządzenia oraz różnorodne systemy teleinformatyczne stają się elementami jednego, spójnego i kompleksowego rozwiązania. Przepływ informacji wewnątrz firmy jest szybszy i bardziej efektywny. Zintegrowane kanały kontaktowe zapewniają automatyczne kierowanie połączeń do różnych terminali końcowych, w zależności od wybranego środka komunikacji, czy aktualnego statusu użytkownika. Pracownicy mogą więc znacznie szybciej kontaktować się między sobą bez konieczności zastanawiania się, który kanał komunikacji wybrać w danym momencie.
Przejście na rozwiązanie Unified Communications w Netii nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych (np. zakupu serwera pocztowego). Co więcej, w ramach abonamentu UC firmy zawsze mają dostęp do najbardziej aktualnych na rynku wersji oprogramowania.
Stały back-up danych w data centers zaprojektowano w taki sposób, aby chroniły dane przed wszelkiego rodzaju niespodziewanymi wydarzeniami, dzięki czemu zapewniają całkowite bezpieczeństwo przesyłanych i przechowywanych informacji. Wszystkie centra danych zlokalizowane są na obszarze Unii Europejskiej. Co więcej, sam dostęp do poczty firmowej czy komunikatora możliwy jest z dowolnego miejsca na świecie także poprzez interfejs przeglądarki internetowej.
Oferta Unified Communications jest na tyle uniwersalna, że pozwala - tym firmom, które tego oczekują - na dalsze wykorzystywanie dotychczasowego serwera pocztowego MS Exchange. W takim przypadku Netia może zunifikować lokalne rozwiązanie klienta z pozostałymi swoimi usługami (m.in. zintegrować lokalne usługi Microsoft z telefonią IP).
"Netia doskonale rozumie specyficzne wymagania klientów oraz zmieniające się warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Dlatego też oferta Unified Communications szyta jest na miarę i może zostać w łatwy i szybki sposób dostosowana do aktualnych potrzeb klienta – mówi Jacek Fischbach, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania Produktami dla klientów korporacyjnych w Netii - Liczne przykłady firm w Europie Zachodniej i USA, które wdrożyły rozwiązania UC wskazują, iż przedsiębiorstwa te zyskują przewagę nad konkurencją - dodał Jacek Fischbach.
Od poczty e-mail do wideokonferencji
Oferta Unified Communications Netii opiera się na rozwiązaniach firmy Microsoft, światowego lidera oprogramowania. Oferowana jest przy współpracy z firmą Central Europe On-Demand – jednym z najbardziej doświadczonych dostawcą usług cloud computing w naszym regionie.
W ramach oferty UC Netia proponuje: klienta poczty elektronicznej (pełna wersja instalacyjna Microsoft Outlook 2010), hostowane skrzynki pocztowe (najnowsza wersja Microsoft Exchange), zintegrowany m.in. z telefonią IP komunikator biznesowy (MS Office Communicator), tzw. biuro w komórce, czyli aplikację MS Active Sync, umożliwiającą bieżący dostęp do firmowej poczty e-mail, kontaktów i kalendarza poprzez różnego typu urządzenia mobilne. W ofercie UC Netii dostępne są także rozwiązania wspierające pracę grupową (Microsoft SharePoint, umożliwiający m.in., tworzenie wewnątrzfirmowych baz wiedzy, intranetów, czy współdzielenie wybranych zasobów przez Internet) oraz wideokonferencji i prezentacji on-line (Microsoft LiveMeeting).
Przeczytaj także:
Microsoft i Nortel kontra Cisco
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl