Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2011
2011-12-14 00:16
Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet LATO 2011
Jak i z kim?Listopad to doskonały czas na realizację marzeń w egzotycznych kierunkach, a także dobry moment na rozpoczęcie białego sezonu i narciarskiego szaleństwa. Nie można jednak zapominać, że to równolegle wciąż świetny moment na urlopowy wypad do zawsze ciepłego Egiptu i coraz częściej odwiedzanych kurortów na Wyspach Kanaryjskich.
W listopadzie aż 60 proc. wszystkich klientów wybrała się na wakacje we dwoje. Wynik tej grupy jest o 1 pkt. proc. wyższy od ubiegłorocznego. Na drugim miejscu miesięcznego zestawienia pozostały mini grupy rodzinne w składzie osobowym 2+1 (rodzice z jednym dzieckiem). Podobnie jak przed rokiem, tak i teraz, wybrało je 10 proc. klientów. Nieco większe teamy familijne, w modelu 2+2 (rodzice i dwoje dzieci), stanowiły 6 proc. grupę w listopadowej sprzedaży. Ten wynik jest o 1 pkt. proc. lepszy od podobnego w listopadzie 2010 roku.
Awansowały, choć nieznacznie, bo tylko o 1 pkt. proc., rok do roku, małe grupy osobowe składające się z maksymalnie 5 osób w jednej rezerwacji. Przed rokiem takie rezerwacje złożył 1 proc. listopadowych klientów. W tym roku jest to 2 proc. wskaźnik. Także w górę i także o 1 pkt. proc. podniosły się statystyki dla osób wyjeżdżających w pojedynkę. Single w listopadzie osiągnęli pułap 8 proc. w sprzedaży. Przed rokiem, było to 7 proc.
fot. mat. prasowe
Skład osobowy rezerwacji
Grupą, która w minionym miesiącu najwięcej straciła, były większe składy osobowe, powyżej 5 osób w jednej rezerwacji. Przed rokiem na tak zorganizowane wakacje wybrało się 18 proc. kupujących, w tym sezonie tylko 14 proc.
Prawdopodobna strata, tej ostatniej grupy, wiąże się z okresowym brakiem śniegu w niższych partiach górskich i odłożeniem wyjazdów narciarskich na kolejne miesiące.
Za ile?
Wbrew kryzysowemu czarnowidztwu wyraźnie wzrosły nasze wydatki na wypoczynek zorganizowany. Co raz częściej sięgamy po oferty bogatsze i bardziej komfortowe. W listopadzie aż o proc. (dokładnie 614 zł) wzrosła średnia wartość dokonanej rezerwacji. Przed rokiem wynosiła ona nominalnie 4753 zł, w minionym miesiącu już 5367 zł.
fot. mat. prasowe
Średnia wartość rezerwacji
Potwierdzeniem wyższych oczekiwań klientów jest zestawienie zbiorcze poszczególnych przedziałów cenowych, wśród których wybieraliśmy nasze propozycje. Najczęściej były to rezerwacje z grupy powyżej 5 tys. zł. Po takie oferty sięgnęło w listopadzie aż 43 proc. klientów. To wzrost tej grupy targetowej aż o 11 pkt. proc., rok do roku.
Spadki zainteresowania notują oferty z przedziałów cenowych 4-5 tys. zł oraz 3-4 tys. zł za jedną rezerwację. Te pierwsze osłabiły się względem listopada 2010 o 2 pkt. proc. (listopad 2011-16 proc.; listopad 2010 – 18 proc.), a te drugie spadły o 4 pkt. proc.( listopad 2011 - 16 proc.; listopad 2010 –20 proc.).
Spadki notujemy także w dwóch pozostałych przedziałach cenowych. Zarówno oferty za 2-3 tys. zł wybierane były rzadziej niż przed rokiem (listopad 2011 -11 proc.; listopad 2010 – 15 proc.), ale straciły także najbardziej ekonomiczne propozycje z ceną poniżej 2 tys. zł za jedna rezerwację (listopad 2011 -14 proc.; listopad 2010 – 15 proc.).
oprac. : eGospodarka.pl