Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2011
2011-12-14 00:16
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet LATO 2011
Biura podróży
Późna jesień to także tradycyjny czas zmian na pozycjach najczęściej wybieranych touroperatorów. Większe szanse na sprzedaż mają nie tylko Ci z szeroką propozycją ofertową, ale także Ci, którzy wąsko specjalizują się w danej formie wyjazdów.
W listopadzie wśród najczęściej wybieranych touroperatorów wciąż prowadzi Itaka, ale jej przewaga nad drugą w kolejności Triadą nie jest już tak duża. Oferty opolskiego biura wybrało w listopadzie 12 proc. klientów. Rok wcześniej Itaka była na 3 pozycji miesiąca z 10 proc. wynikiem. Tymczasem, wspomniana wyżej Triada pozyskała sympatię, co 10 rezerwującego w listopadzie klienta. To duży awans tego gracza, gdyż przed rokiem Triada nie mieściła się w ogóle w punktowanym zestawieniu.
Trzecie miejsce listopada należy równolegle do dwóch biur podróży: Alfa Star i Sky Club. Obaj gracze wypracowali w minionym miesiącu 8 proc. udział w rynku. Dla Alfa Star to skok o jedną pozycję w zestawieniu - przy zachowaniu tej samej wartości sprzedażowej. Dla Sky Club to awans do punktowanego zestawienia TOP5.
Czwarte miejsce miesiąca trafia do trzech biur podróży: Neckermanna, TUI i Sun&Fun. Każdy z graczy tego tercetu pozyskał po 7 proc. klientów dla swojej marki.
Listopadowe TOP5 zamykają dwaj doskonale rozpoznawalni gracze: Wezyr i Exim Tours, który wypracowali po 6 proc. udziału w miesięcznym rynku sprzedażowym naszych portali.
fot. mat. prasowe
Rezydenci
Jakość wypoczynku i świadczonych na miejscu usług polskich rezydentów ważna jest o każdej porze roku i w każdej szerokości geograficznej. Sprawdźmy jak poradzili sobie pracownicy terenowi poszczególnych touroperatorów w minionym miesiącu.
Najwyższe laury listopada otrzymali pracownicy terenowi biura Ecco Travel. Klienci naszych portali przyznali im, za starannie wykonywaną pracę, zaangażowanie i zrozumienie ich potrzeb, maksymalne 10 pkt. na 10 możliwych do uzyskania w tej kategorii.
Na drugim miejscu notujemy rezydentów Sun&Fun z oceną 9,20 pkt. Trzecie miejsce minionego miesiąca trafia do pracowników Alfa Star. Ich wysiłki oceniono na 8,26 pkt. Czwarte miejsce, grupowo, należy aż do 6 graczy: Active Travel, Atlas Tour, Alpetour, Wezyr, 7islands, Konsorcjum Biur Podróży. Ich rezydenci otrzymali od naszych powracających z wakacji klientów 8 pkt.
Stawkę punktowaną tematycznego TOP5 zamykają pracownicy terenowi TUI, których zaangażowanie i zawodowe kompetencje oceniono na 7, 33 pkt.
fot. mat. prasowe
Katalog, a realia
Równolegle ważną kategorią dla każdego klienta jest zgodność wybranej na etapie zakupowym oferty katalogowej z sytuacją rzeczywistą na miejscu wypoczynku. W tej kategorii klienci naszych portali przyznają touroperatorom swoje oceny w skali do 1 do 10.
Ich zdaniem, najwyższe uznanie za pracę marketingową i promocyjną trafia do sztabowców poznańskiego Ecco Travel. Listopadowi klienci przyznali im w tym roku maksymalne 10 pkt. w tej kategorii.
Na drugim miejscu tematycznego zestawienia uplasowali się pracownicy Alfa Star z oceną 9,14 pkt. Trzecia pozycja miesiąca trafia równolegle do pracowników Alpetour i Konsorcjum Biur Podróży. Pracownicy obu teamów otrzymali 9 pkt. na 10 możliwych do uzyskania.
Czwarte miejsce listopada przyznano pracownikom biura Sun&Fun, którzy zdaniem klientów zapracowali na 8,60 pkt., a stawkę miesiąca w tej kategorii zamyka biuro Wezyr z punktacją 8,33 pkt.
![Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014 [© Patryk Kosmider - Fotolia.com] Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/turystyka/Rezerwacje-wakacji-przez-Internet-II-2014-134015-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl