Ranking centrów handlowych
2011-12-16 13:39
Najczęściej wybierane centra handlowe © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polacy pokochali centra handlowe
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane centra handlowe
Ranking najczęściej wybieranych centrów handlowych
Konsumenci wybrali centra handlowe, w których planują zrobić świąteczne zakupy i kupić prezenty. Mogli wskazać kilka galerii zlokalizowanych w swoim mieście.
W stolicy 39% konsumentów zrobi zakupy w Złotych Tarasach, niewiele mniej (37%) wybierze centrum handlowe Arkadia. W Krakowie najczęściej wybieraną galerią jest Bonarka City Center. W Katowicach bezkonkurencyjna okazała się galeria Silesia City Center, którą wybrało aż 91% klientów. W Poznaniu na pierwszym miejscu ex aequo znalazły się Stary Browar i Galeria Malta a w stolicy Dolnego Śląska zwyciężyła Magnolia Park (53% ankietowanych). W Gdańsku 66% badanych zrobi zakupy w Galerii Bałtyckiej, a w Szczecinie pierwsze miejsce zajęło Centrum Galaxy. W kolejnych miastach pierwsze miejsca zajęły: Manufaktura w Łodzi, Focus Mall w Bydgoszczy i Lublin Plaza w Lublinie.
Aż 7 na 10 galerii (w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu), które zajęły pierwsze miejsca w rankingu, są także liderami w badaniu jakości obsługi centrów handlowych, przeprowadzonym latem 2011 przez Program Jakość Obsługi.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane centra handlowe
Centra handlowe bezkonkurencyjne
Jakie produkty kupujemy w centrach handlowych, a jakie poza nimi? Program Jakość Obsługi zapytał polskich konsumentów także o to, gdzie najczęściej robią świąteczne zakupy – w sklepach w centrach handlowych, w sklepach poza nimi czy w Internecie. Swoje typy wskazywali w dziewięciu najpopularniejszych kategoriach produktów.
fot. mat. prasowe
W jakich sklepach najczęściej robisz zakupy?
Większość wybiera sklepy w centrach handlowych i to tam woli kupować odzież (aż 65% konsumentów), kosmetyki, perfumy i multimedia. Najmniej kupujemy w nich książek i sprzętu komputerowego. W sklepach poza centrami handlowymi najchętniej zaopatrujemy się w biżuterię, sprzęt komputerowy i sprzęt sportowy, za to niewielu kupuje w nich multimedia. Natomiast w sklepach internetowych wybieramy przede wszystkim książki i multimedia a rzadko odzież, biżuterię czy kosmetyki i perfumy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl