eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeIntegracja Google Plus i YouTube

Integracja Google Plus i YouTube

2011-12-21 13:46

Jesteśmy świadkami licznych procesów i zmian zachodzących na największym serwisie filmowym, jakim jest YouTube. Właśnie dokonuje się jego integracja z Google Plus, która według twórców ma stwarzać ogromne możliwości dla użytkowników na całym świecie.

Przeczytaj także: Reklama na Youtube: virale opisane wzorem

Na razie zarówno idea jak i plany tych modyfikacji są jeszcze mgliste i nie do końca jasne. Postępują one wolno, ale sukcesywnie. Zmienia się nawet wygląd tego najpopularniejszego serwisu z filmami – ikona YT, czcionka, pasek menu, wtyczki społecznościowe, szare i czarne tło strony. Do czego to wszystko może zmierzać?

O integracji Google i YouTube objaśnień kilka

Wiele mówi się o tym, że dzięki połączeniu YT z Google Plus, użytkownicy zyskują łatwy dostęp do filmów z poziomu tego portalu społecznościowego. Usprawnień jest wiele i ma być więcej. Po pierwsze, playlista może generować się automatycznie. Wystarczy wpisać jedno słowo w youtubową wyszukiwarkę i otrzymamy satysfakcjonujące wyniki, zarówno muzyczne, jak i filmowe, reklamowe itd. Zadowoleni z wyników naszego wyszukiwania, możemy dzielić się znaleziskami ze znajomymi z kręgów. Poza tym sami zyskujemy dostęp do materiałów, które interesują naszych znajomych. Rozbudowana zostaje funkcja rekomendowania, komentowania i dzielenia się filmikami video.

Z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych, usprawniono funkcję oglądania filmików w YT w wybranym wymiarze. Dzięki odpowiednio skonstruowanemu paskowi menu po lewej stronie, łatwo można zarządzać subskrypcjami.

Co do samego YouTube, zmodyfikowany interfejs wykonany w stylu Cosmic Panda ma być bardziej przejrzysty dla użytkownika. Na stronie głównej znajduje się pasek menu, ułatwiający dostęp do poszczególnych kanałów i poruszanie się po nich. Wtyczki do social mediów (z Google Plus i FB na czele) przez bezpośrednie połączenie z nimi mają zachęcać do dzielenia się interesującymi materiałami.

Nie sposób jednoznacznie ocenić, czy zwiększenie liczby reklam na YouTube to rezultat integracji z Google. Nie ulega natomiast wątpliwości, że owo rozszerzenie powierzchni reklamowej jest ogromną szansą dla firm. W związku z ewolucją tego serwisu, wzrostem jego oglądalności wśród internautów, poprawą jakości obsługi na urządzeniach mobilnych oraz wszelkimi udogodnieniami związanymi z Google Plus – reklamy w formie filmiku video, publikowane na YT mają w tej chwili większy potencjał niż kiedykolwiek dotąd.

Videomarketing?

Wbrew powszechnym przekonaniom, działania reklamowe związane ze spotami to wcale nie domena wielkich, znanych i świetnie prosperujących firm. Coraz częściej sięgają po nie dopiero rozwijające się przedsiębiorstwa. Mogą sobie na to pozwolić – videomarketing na YouTube nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki rozwojowi technologicznemu, dysponowanie odpowiednim sprzętem może zaowocować świetnie zrobionym filmikiem. Co więcej, możliwe jest stylizowanie spotu na dzieło amatorów. Twórcy reklam przeznaczonych do emisji w sieci mają większą swobodę niż autorzy reklam telewizyjnych. O ile w TV wymagana jest poprawność i nie przekraczanie granicy dobrego smaku, videomarketing dopuszcza taką możliwość. Przykładem jest wycofana z anteny reklama Tesco, do powstania której zainspirowała osoba księdza Natanka. W sieci oglądalność spotu przekroczyła najśmielsze oczekiwana. W videomarketingu najbardziej liczy się bowiem nie budżet, lecz pomysł, zainteresowanie odbiorcy i akcent humorystyczny.

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: