Popularność Facebooka a Google Plus
2011-12-26 00:16
Jak często zwykle korzystasz z serwisu GOOGLE PLUS? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Portale społecznościowe: dlaczego z nich korzystamy?
Z badania wynika, że Google+ musi pokonać długą drogę, żeby skutecznie konkurować z Facebookiem. W ciągu zaledwie kilku miesięcy udało mu się jednak skłonić do rejestracji wielu nowych użytkowników z Polski. Pomimo, że zdecydowana większość internautów na razie nie używa G+, ponad 1/3 internautów deklaruje, że słyszała o serwisie.„Prawie 94 procent internautów używa serwisów społecznościowych. Dla wielu synonimami tej kategorii są Facebook, NK czy YouTube. Google+ tworzy na razie dużo mniejszą społeczność, ale widać bardzo szybki wzrost” – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong „Myślę, że przyszły rok, pojawienie się aplikacji i reklam w G+ sprawią, że własna strona na Plusie stanie się obowiązkowym elementem taktyki social mediowej wielu firm.”
Z badania wynika też, że struktura wiekowa użytkowników Google+ jest nieco inna niż logujących się np. do Facebooka. Osoby, które zadeklarowały znajomość serwisu Google+ zapytano o częstotliwość korzystania z niego. Okazało się, że dużo częściej niż najmłodsi, robią to internauci w wieku 31-39 lat. Wśród użytkowników Google Plus zdecydowanie więcej jest też mieszkańców największych miast.
fot. mat. prasowe
Jak często zwykle korzystasz z serwisu GOOGLE PLUS?
„O Google+ sporo się mówi. Do tej pory nie było jednak żadnego badania pokazującego opinie ludzi o nowym serwisie. Mamy nadzieję, że nasz projekt częściowo wypełnia tę lukę” – komentuje Piotr Zimolzak, Główny Analityk StudentsWatch.pl.
fot. mat. prasowe
Które ze zdań najlepiej oddaje Twoją opinię o GOOGLE PLUS?
Badanie, którego część stanowi analiza postrzegania cech Facebooka zrealizowano na przełomie września i października b.r., na losowo dobranej próbie 1120 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu składał się z 11 pytań badawczych i został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch. Pełny raport prezentujący wszystkie dane uzyskane w wyniku badania będzie dostępny na stronie Think Kong.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl