Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
2011-12-30 11:05
Wielkość zatrudnienia w firmach biorących udział w badaniu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
Badanie trendów i wyzwań dla komunikacji wewnętrznej jest badaniem cyklicznym, przeprowadzanym corocznie od 1997 roku przez firmę GFMP Management Consultants. Od 2008 roku badania komunikacji wewnętrznej przeprowadzane są we współpracy z portalem PRoto.pl.Celem tegorocznego badania było wskazanie odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie działania w zakresie komunikacji wewnętrznej firmy realizują i planują realizować?
- Jakie przełożenie ma rewolucja w mediach społecznościowych na komunikację z pracownikami?
- Jakie rozwiązania włączające pracowników w dialog są stosowane w firmach?
- Jak zmienia się podejście do dialogu z pracownikami w polskich organizacjach?
Badanie przeprowadzone zostało pomiędzy październikiem a grudniem 2011.
fot. mat. prasowe
Wielkość zatrudnienia w firmach biorących udział w badaniu
Badanie ma charakter ilościowy i realizowane było za pomocą ankiety, dystrybuowanej do osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną w firmach oraz instytucjach administracji państwowej i użyteczności publicznej. Z badania wyłączone zostały agencje Public Relations.
Charakterystyka firm biorących udział w badaniu
W tegorocznej edycji badania wzięły udział 154 firmy, zróżnicowane pod względem liczby zatrudnionych pracowników, sektora oraz branży.
Wnioski z badania
Projekty realizowane w zakresie komunikacji wewnętrznej
fot. mat. prasowe
Firmy biorące udzial w badaniu w/g branż
Wskazanie aktualnych trendów w komunikacji wewnętrznej oparte jest na analizie projektów, na których osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną koncentrowały się w ostatnim czasie, jak również prześledzeniu działań planowanych na najbliższy okres.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl