eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKomunikacja wewnętrzna w firmie 2011

Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011

2011-12-30 11:05

Przeczytaj także: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie


Firmy decydują się na wdrażanie mediów społecznościowych, bo dostrzegają wiele korzyści płynących z ich stosowania.

Korzyścią najczęściej dostrzeganą przez osoby zajmujące się komunikacją jest możliwość budowania wśród pracowników i potencjalnych kandydatów do pracy wizerunku nowoczesnej organizacji. Na ostatnim miejscu wymieniana jest korzyść polegająca na rozwijaniu dialogu między pracownikami a kadrą zarządzającą. Wyniki wskazują zatem na traktowanie mediów społecznościowych w większym stopniu jako atrakcyjnego gadżetu, który zwiększa atrakcyjność organizacji dla młodego pokolenia, ewentualnie sprzyja integracji pracowników, a w znacznie mniejszym stopniu jako narzędzia dialogu.

fot. mat. prasowe

Czy w Państwa firmie stosowane są media społecznościowe w komunikacji wewnętrznej?

Czy w Państwa firmie stosowane są media społecznościowe w komunikacji wewnętrznej?


Samo wdrożenie mediów społecznościowych nie wystarcza żeby mówić o sukcesie. W wielu przypadkach pracownicy korzystają ze stworzonych im możliwości w mniejszym stopniu niż oczekiwano. Osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach, gdzie nowe narzędzia nie spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem wskazywały na następujące tego przyczyny:
  • Obawy pracowników przed wyrażaniem opinii
  • Niechęć do wystawiania się na opinie innych
  • Kultura organizacyjna ograniczająca gotowość pracowników do dzielenia się informacjami i opiniami
  • Niedoskonała forma i funkcjonalność rozwiązania

W większości przypadków nowe rozwiązania zostały przyjęte dobrze (zgodnie z oczekiwaniami) lub, w pojedynczych przypadkach, powyżej oczekiwań. Zgodnie z wypowiedziami badanych zadecydowały o tym:
  • Dobre przygotowanie oraz atrakcyjność wizualna i funkcjonalna rozwiązania
  • Odpowiednie zakomunikowanie pracownikom nowych możliwości
  • Kultura organizacyjna firmy sprzyjająca wyrażaniu opinii i dzieleniu się informacjami

fot. mat. prasowe

Czy Pani/Pana firma stosuje lub planuje wdrożyć następujące instrumenty komunikacji z pracownikiem?

Czy Pani/Pana firma stosuje lub planuje wdrożyć następujące instrumenty komunikacji z pracownikiem?


Część badanych zwracała uwagę, że wdrażając media społecznościowe należy zdawać sobie sprawę, że tylko niewielka część pracowników będzie aktywnymi twórcami treści – reszta będzie korzystać z nowych mediów na zasadzie odbiorcy.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 7

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: