Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
2011-12-30 11:05
Przeczytaj także: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
Firmy decydują się na wdrażanie mediów społecznościowych, bo dostrzegają wiele korzyści płynących z ich stosowania.
Korzyścią najczęściej dostrzeganą przez osoby zajmujące się komunikacją jest możliwość budowania wśród pracowników i potencjalnych kandydatów do pracy wizerunku nowoczesnej organizacji. Na ostatnim miejscu wymieniana jest korzyść polegająca na rozwijaniu dialogu między pracownikami a kadrą zarządzającą. Wyniki wskazują zatem na traktowanie mediów społecznościowych w większym stopniu jako atrakcyjnego gadżetu, który zwiększa atrakcyjność organizacji dla młodego pokolenia, ewentualnie sprzyja integracji pracowników, a w znacznie mniejszym stopniu jako narzędzia dialogu.
fot. mat. prasowe
Czy w Państwa firmie stosowane są media społecznościowe w komunikacji wewnętrznej?
Samo wdrożenie mediów społecznościowych nie wystarcza żeby mówić o sukcesie. W wielu przypadkach pracownicy korzystają ze stworzonych im możliwości w mniejszym stopniu niż oczekiwano. Osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach, gdzie nowe narzędzia nie spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem wskazywały na następujące tego przyczyny:
- Obawy pracowników przed wyrażaniem opinii
- Niechęć do wystawiania się na opinie innych
- Kultura organizacyjna ograniczająca gotowość pracowników do dzielenia się informacjami i opiniami
- Niedoskonała forma i funkcjonalność rozwiązania
W większości przypadków nowe rozwiązania zostały przyjęte dobrze (zgodnie z oczekiwaniami) lub, w pojedynczych przypadkach, powyżej oczekiwań. Zgodnie z wypowiedziami badanych zadecydowały o tym:
- Dobre przygotowanie oraz atrakcyjność wizualna i funkcjonalna rozwiązania
- Odpowiednie zakomunikowanie pracownikom nowych możliwości
- Kultura organizacyjna firmy sprzyjająca wyrażaniu opinii i dzieleniu się informacjami
fot. mat. prasowe
Czy Pani/Pana firma stosuje lub planuje wdrożyć następujące instrumenty komunikacji z pracownikiem?
Część badanych zwracała uwagę, że wdrażając media społecznościowe należy zdawać sobie sprawę, że tylko niewielka część pracowników będzie aktywnymi twórcami treści – reszta będzie korzystać z nowych mediów na zasadzie odbiorcy.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl