Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
2011-12-30 11:05
Przeczytaj także: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
Osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną, które wskazały, że w ich firmach nie stosuje się mediów społecznościowych zostały zapytane o przyczyny. Wyniki pokazują, że firmy nie stosują mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej przede wszystkim z powodu obaw, czy nie zostaną źle wykorzystane przez pracowników. Zarządzającym i osobom odpowiedzialnym za komunikację wewnętrzną brakuje również przekonania, że takie rozwiązania mogą coś dać firmie. W co trzeciej firmie główną przyczyną jest to, że zarządy nie wspierają mediów społecznościowych.
fot. mat. prasowe
Jakich korzyści oczekują Państwo ze stowowania mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej?
Wśród innych przyczyn niewykorzystywania mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej wskazane zostały:
- ograniczone możliwości czasowe i kadrowe na wdrożenie i administrowanie
- narzędzie nieadekwatne do liczby pracowników i charakteru pracy
- plany wdrożenia odłożone na później z powodu innych priorytetów
- rozwiązania z koncernu blokujące możliwość wprowadzenia nowego narzędzia lokalnie
Rozwijanie dialogu w organizacji
fot. mat. prasowe
W jakim stopniu pracownicy korzystają z udostępnionych im wewnątrzfirmowych mediów społecznościowych
W centrum idei stosowania mediów społecznościowych w komunikacji wewnętrznej stoi przeświadczenie, że wspierają one korzystny dla organizacji dialog między pracownikami i między pracownikami a zarządzającymi. Czy w firmach zaobserwować można większe niż wcześniej zainteresowanie rozwijaniem dialogu?
fot. mat. prasowe
Jakei są przyczyny niewykorzystywania mediów społecznościowych w Państwa firmie?
Wyniki badania wskazują na wzrost zainteresowania firm opiniami, sugestiami i pomysłami pracowników. Firmom zależy najbardziej na pomysłach i rozwiązaniach dostarczanych przez pracowników, które pozwolą firmie efektywniej działać – w tym obszarze wzrost oczekiwań jest największy. Komunikacja wewnętrzna zdaniem ponad połowy ankietowanych w większym stopniu nastawiona jest na umożliwianie pracownikom zadawania pytań i zbieranie opinii pracowników. Jeżeli chodzi o opiniowanie projektów i decyzji, to zdaniem ponad połowy badanych w tym zakresie nie widać zmian.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl