eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKomunikacja wewnętrzna w firmie 2011

Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011

2011-12-30 11:05

Przeczytaj także: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie


Oznacza to, że nie technologia, ale nastawienia ludzi zdecydują o tym, czy w polskich firmach dojdzie do znaczących zmian w kierunku większej otwartości. Natomiast stopień otwartości w komunikacji decydował będzie o tym, czy firmy będą bardziej innowacyjne nie tylko w zakresie nowych produktów, ale również doskonalenia procesów umożliwiających zwiększanie efektywności.

Argumenty za mediami społecznościowymi
  • Umożliwiają zmianę kultury organizacyjnej w kierunku otwartości i zaangażowania pracowników (komunikat: „jesteśmy otwarci, możesz być w pełni sobą, twój wkład jest mile widziany”)
  • Budują dobry wizerunek kierownictwa i zapewniają jego łączność z ludźmi (wiedza na temat opinii i nastrojów pracowników)
  • Pozwalają burzyć silosy (pionów, działów), w których funkcjonują pracownicy (znajomość i łączność między pracownikami)
  • Stwarzają nowe możliwości innowacji (swobodny przepływ wiedzy i doświadczeń, łatwość testowania nowych idei)
  • Zwiększają atrakcyjność firmy jako pracodawcy w oczach młodego pokolenia pracowników (firma jest otwarta, można w niej korzystać z narzędzi komunikacji, do których jest się przyzwyczajonym poza firmą)

Argumenty przeciw mediom społecznościowym
  • Sprzyjają koncentracji osób odpowiedzialnych za komunikację na narzędziach (kolejny gadżet udający, że rozwiąże problemy komunikacyjne)
  • Pewniejsze efekty przynosi doskonalenie obecnych w firmie narzędzi (szczególnie komunikacji kierowniczej) niż wdrażanie kolejnych
  • Przyczyniają się do zwiększenia przeładowania informacyjnego pracowników
  • Prowadzą do koncentracji pracowników na narzędziach elektronicznych zmniejszając kontakt bezpośredni między pracownikami
  • Sprzyjają koncentracji na potrzebach nadawcy, a nie odbiorcy

Pytania, które warto zadać sobie rozważając wprowadzenie mediów społecznościowych do komunikacji wewnętrznej w firmie:
  • Czy pracownicy są rozproszeni lub jest ich tak dużo, że powinniśmy rozwijać komunikację elektroniczną?
  • Czy większość pracowników pracuje przy komputerze?
  • Czy pracownicy są oswojeni z Internetem?
  • Jak kultura naszej firmy (rzeczywista, nie deklarowana) przyjmuje otwarte wyrażanie opinii?
  • Jakie cele chcemy osiągnąć?
  • Czy narzędzia, które już posiadamy, nie umożliwiają osiągnięcia tych celów?
  • Czy prezes naszej firmy byłby gotowy pisać blog?
  • Czy jestem gotowy / gotowa pisać swój blog?


poprzednia  

1 ... 6 7

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: