Świąteczne zakupy online aż do stycznia
2012-01-02 00:05
Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013
Kto zarobił na e-handlu w święta?
Czego szukali Polacy w sieci w tym roku z myślą o prezentach pod choinkę? Przede wszystkim gier, które jako kategoria przedmiotów w podsumowaniu ubiegłorocznych świąt zanotowały na Allegro największy wzrost na poziomie sprzedaży, o ponad 56 proc. Według zestawienia top 10 w danych kategoriach na allegro.pl hitami w tym roku były m.in. gry Battlefield 3, Call Of Duty: Modern Warfare 3 czy Batman: Arkham City.
Ręce zacierali również Sprzedawcy zabawek i akcesoriów dla dzieci (wzrost o 50,7 proc. w grudniu 2010), gdzie w tym roku królowały m.in. lalki Monster High, Barbie i koń Tawny, zwierzątka AniMagic czy szpital miejski Lego. Polacy nie gardzą również zakupem oryginalnych przedmiotów pod choinkę (przyrost 42,1 proc.), jak np. kubków czy poduszek z nadrukami, pluszowych misiów oraz skarbonek.
– Dobra passa nie ominęła w tym roku sprzedawców filmów oraz muzyki notujących wzrost obrotów o niemal 40 proc. w stosunku do średniej z przeciętnego miesiąca – mówi Justyna Gawrońska z Akademii Allegro. Polacy najchętniej kupowali takie filmy, jak „Piraci z Karaibów: Na Nieznanych Wodach”, kompletną sagę Star Wars czy „Szybkich i Wściekłych 5”. Natomiast wśród prezentów muzycznych hitami tegorocznych świąt były nagrania Adele, Kasi Nosowskiej, Red Hot Chilli Peppers czy Pearl Jam.
Powyższe kategorie handlu niezmiennie wpisują się w świąteczne preferencje Polaków. A za rok może dogadzać im jeszcze więcej internetowych sprzedawców, biorąc pod uwagę tempo rozwoju e-commerce i rosnącą liczbę kupujących w sieci. Ci ostatni, według najnowszego raportu Internet Standard, stanowią już 74 proc. internautów (wcześniej 67 proc.).
Prezentów szukamy w czasie pracy?
W tym roku, w grudniu, co minutę na serwisie allegro.pl wystawiano średnio 523 nowe oferty przedmiotów. Apogeum kupowania prezentów najprawdopodobniej wystąpiło 11 i 12 grudnia. Dlaczego? W przeciwieństwie do handlu tradycyjnego, w którym świąteczny boom rozpoczyna się w weekend podczas tzw. Czarnego Piątku, e-commerce posiada swój Cyber Poniedziałek. Internauci bowiem najintensywniej odwiedzają wirtualne półki sklepowe właśnie na początku nowego tygodnia.
– Sprzedaż wzrasta od niedzieli do czwartku, podczas gdy największa oglądalność na platformach handlowych przypada właśnie na poniedziałek, we wczesnych godzinach – zdradza Michał Bedlechowicz, jeden z wykładowców Akademii Allegro. Czyżby więc na zakupy do wirtualnych sklepów Polacy wybierali się w godzinach pracy? Statystyki wskazują bowiem na to, że najczęściej w sieci kupują osoby w wieku od 25 do 34 roku życia. W styczniu uaktywnią się jednak wszystkie grupy internautów – zarówno kupujących, jak i sprzedających. Sezon poświątecznych wyprzedaży, jak i handlu nietrafionymi prezentami można uznać za rozpoczęty.
![Branża e-commerce a Gwiazdka 2012 [© nyul - Fotolia.com] Branża e-commerce a Gwiazdka 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/Branza-e-commerce-a-Gwiazdka-2012-109956-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)