eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolscy studenci a e-learning

Polscy studenci a e-learning

2012-01-08 00:10

Polscy studenci a e-learning

Ile średnio czasu dziennie studenci spędzają w Internecie? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Blisko 60% polskich studentów spędza codziennie od 3 do ponad 7 godzin w Internecie. Większość ważnych spraw załatwiają w sieci - czytają, oglądają filmy i seriale, korzystają z bankowości elektronicznej, komunikują się ze znajomymi na portalach społecznościowych, przygotowują się do sprawdzianów i egzaminów. Z badania przeprowadzonego dla Polish Open University wynika, że nauka przez Internet jest już dla nich oczywista. Zdają sobie sprawę z korzyści jakie ten system kształcenia przynosi, wiedzą również czego brakuje polskiemu e-learningowi.

Przeczytaj także: E-learning a studia tradycyjne

fot. mat. prasowe

Ile średnio czasu dziennie studenci spędzają w Internecie?

Ile średnio czasu dziennie studenci spędzają w Internecie?

Wirtualny świat jest naturalnym środowiskiem dla znakomitej większości studentów. Sondaż przeprowadzony dla Polish Open University pokazuje, że niemal wszyscy polscy studenci korzystają z Internetu codziennie. Najwięcej – ponad 40 proc. robi to przez około 3 - 4 godziny dziennie, a ponad 11 proc. aż od 5 do 7 godzin. Co ciekawe tych, którzy używają Internetu krócej niż przez godzinę dziennie (6,1) jest mniej niż tych, którzy przebywają w sieci powyżej 7 godzin każdego dnia (6,7).

Według Bartłomieja Ciszewskiego, blogera i specjalisty od marketingu internetowego z firmy U-Marketing, wynik badania nie jest zaskakujący. – Dla studentów Internet jest jednym z fundamentalnych elementów funkcjonowania w społeczeństwie, wykorzystują go do nauki, pracy i rozrywki – podkreśla Ciszewski – Studiujące obecnie pokolenie dorastało wraz z rozwojem Internetu. Na bieżąco poznawali kolejne sieciowe aplikacje i nowinki, ucząc się jak je skutecznie wykorzystywać w codziennym życiu, to dla nich naturalne środowisko – dodaje.

W ostatnich latach zmniejszył się znacznie obszar wykluczenia cyfrowego w naszym kraju. – Coraz lepsza infrastruktura i to nie tylko w dużych miastach, niższe koszty dostępu do sieci, a ostatnio, dzięki smartfonom popularyzacja Internetu mobilnego, to wszystko czynniki mające wpływ na szybkie poszerzanie się grona aktywnych internautów – mówi Marcin Duma z Instytutu Homo Homini, który wykonał badanie dla POU. – Teraz właśnie Internet mobilny jest najintensywniej rozwijającą się formą dostępu do sieci.

Badanie Polish Open University pokazuje, że wśród tych szybko przyswajanych internetowych rozwiązań znajduje się również kształcenie na odległość przy użyciu sieci. Rosnąca popularność e-learningu jest naturalną konsekwencją rozwoju narzędzi internetowych. – Kształcenie online pozwala na większą swobodę w realizacji rozmaitych planów, ponieważ daje możliwość studiowania z dowolnego miejsca na świecie. Wielu młodych ludzi ceni sobie niezależność i mobilność, a dzięki e-learningowi nie muszą rezygnować z podróżowania po świecie czy stałej pracy np. za granicą. – mówi Aleksandra Bobkowska, kierownik działu komunikacji w Polish Open University.

fot. mat. prasowe

Jakie są główne zalety studiowania w trybie e-learning?

Jakie są główne zalety studiowania w trybie e-learning?

Polscy studenci często widzą, jak tego typu rozwiązania sprawdzają się w innych krajach, a zatem z równym powodzeniem mogłyby one funkcjonować w Polsce. Z badania przeprowadzonego przez POU wynika, że to właśnie możliwość studiowania z jakiegokolwiek miejsca na świecie jest, obok oszczędności czasu traconego na dojazdy na uczelnię, główną zaletą studiowania w tym trybie. Dla ponad 78 proc. studentów istotne są o wiele niższe koszty studiowania online, a w szczególności brak wydatków na dojazdy i zakwaterowanie.

69 proc. badanych docenia możliwości jakie daje wirtualny świat. Multimedialna forma zajęć wykorzystuje różne narzędzia percepcji. – Dźwięki, obrazy czy filmy poszerzają znacznie spektrum możliwości ułatwiających przyswajanie materiału – zaznacza Justyna Berniak-Woźny, Ph.D, koordynator programów nauczania w Polish Open University. W opinii 46,6 proc. studentów e-learning daje możliwość bardziej zindywidualizowanego kontaktu z wykładowcą.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: