Polscy studenci a e-learning
2012-01-08 00:10
Ile średnio czasu dziennie studenci spędzają w Internecie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: E-learning a studia tradycyjne
fot. mat. prasowe
Ile średnio czasu dziennie studenci spędzają w Internecie?
Według Bartłomieja Ciszewskiego, blogera i specjalisty od marketingu internetowego z firmy U-Marketing, wynik badania nie jest zaskakujący. – Dla studentów Internet jest jednym z fundamentalnych elementów funkcjonowania w społeczeństwie, wykorzystują go do nauki, pracy i rozrywki – podkreśla Ciszewski – Studiujące obecnie pokolenie dorastało wraz z rozwojem Internetu. Na bieżąco poznawali kolejne sieciowe aplikacje i nowinki, ucząc się jak je skutecznie wykorzystywać w codziennym życiu, to dla nich naturalne środowisko – dodaje.
W ostatnich latach zmniejszył się znacznie obszar wykluczenia cyfrowego w naszym kraju. – Coraz lepsza infrastruktura i to nie tylko w dużych miastach, niższe koszty dostępu do sieci, a ostatnio, dzięki smartfonom popularyzacja Internetu mobilnego, to wszystko czynniki mające wpływ na szybkie poszerzanie się grona aktywnych internautów – mówi Marcin Duma z Instytutu Homo Homini, który wykonał badanie dla POU. – Teraz właśnie Internet mobilny jest najintensywniej rozwijającą się formą dostępu do sieci.
Badanie Polish Open University pokazuje, że wśród tych szybko przyswajanych internetowych rozwiązań znajduje się również kształcenie na odległość przy użyciu sieci. Rosnąca popularność e-learningu jest naturalną konsekwencją rozwoju narzędzi internetowych. – Kształcenie online pozwala na większą swobodę w realizacji rozmaitych planów, ponieważ daje możliwość studiowania z dowolnego miejsca na świecie. Wielu młodych ludzi ceni sobie niezależność i mobilność, a dzięki e-learningowi nie muszą rezygnować z podróżowania po świecie czy stałej pracy np. za granicą. – mówi Aleksandra Bobkowska, kierownik działu komunikacji w Polish Open University.
fot. mat. prasowe
Jakie są główne zalety studiowania w trybie e-learning?
69 proc. badanych docenia możliwości jakie daje wirtualny świat. Multimedialna forma zajęć wykorzystuje różne narzędzia percepcji. – Dźwięki, obrazy czy filmy poszerzają znacznie spektrum możliwości ułatwiających przyswajanie materiału – zaznacza Justyna Berniak-Woźny, Ph.D, koordynator programów nauczania w Polish Open University. W opinii 46,6 proc. studentów e-learning daje możliwość bardziej zindywidualizowanego kontaktu z wykładowcą.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)