Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
2012-01-09 10:53
Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
RYNEK TELEFONII STACJONARNEJfot. mat. prasowe
Operatorzy telefonii stacjonarnej (w %, N=219)
Operatorzy telefonii stacjonarnej (w %, N=219)
- Operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy, jest Telekomunikacja Polska – wymieniana przez prawie cztery piąte (79,6 %) badanych. Z operatorów alternatywnych istotny udział w rynku odnotowuje Netia. Z jej usług korzysta 12,8 % badanych podmiotów. Dialog uzyskał udział na poziomie 4,6 %.
- Cztery piąte badanych firm (79 %) posiada tylko jedną linię telefonii stacjonarnej, a co siódma (14,6 %) użytkuje 2 linie stacjonarne.
- Średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 253 PLN, wartość mediany 150 PLN.
- Poziom zadowolenia z operatorów stacjonarnych, z których korzystają firmy (głównie TP) jest wysoki. Ogólna ocena zadowolenia z usług osiąga wartość średnio 4,27 na pięciostopniowej skali.
- Zdecydowana większość (92,7 %) badanych firm, która posiada telefon stacjonarny nie zastanawia się nad rezygnacją z usług telefonii stacjonarnej, ponieważ ich posiadanie jest dla nich ważne.
- Firmy codziennie korzystają z usług telefonii stacjonarnej w zakresie: połączeń lokalnych (76,3 %), połączeń międzystrefowych (32,9 %) oraz połączeń do sieci komórkowych (31,5 %). Znaczna część podmiotów nie korzysta w ogóle z: usług dodanych (68 %), połączeń międzynarodowych (53,4 %), połączeń na numery bezpłatne (53 %).
RYNEK TELEFONII KOMÓRKOWEJ
- Wśród firm, które korzystają z telefonii komórkowej najczęściej wymieniani są operatorzy sieci: Orange (korzysta z niego 45,3 % badanych firm) oraz T-Mobile (28,8 %). Natomiast z usług Plusa korzysta 23 %, a z usług Play 12,5 % badanych przedsiębiorców.
- W badanych firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych (od 69,2 % do 81,4 % w zależności od operatora).
fot. mat. prasowe
Liczba telefonów komórkowych w danej sieci (w %, N podano dla każdej sieci)
Liczba telefonów komórkowych w danej sieci (w %, N podano dla każdej sieci)
- Średni miesięczny rachunek za usługi telefonii komórkowej jest dość zróżnicowany: klienci biznesowi sieci Orange średnio płacą miesięcznie rachunek wynoszący 285 PLN, klienci Plusa – 208 PLN, klienci T-Mobile –221 PLN, a klienci Play - 136 PLN.
- Zdecydowana większość firm (nawet do 90 %) korzysta z ofert post-paid operatorów komórkowych. Wykorzystanie usługi przedpłaconej jaką jest karta (pre-paid) zgłasza spory odsetek firm – w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi Play (16,3 %). Mix jako formę rozliczeń wybierają najczęściej również klienci Play (7 %).
- Poziom satysfakcji z obsługi firm przez operatorów komórkowych jest wysoki. Ogólna ocena zadowolenia z usług czterech głównych operatorów osiąga średnią wartość na pięciostopniowej skali: operator sieci T-Mobile 4,21; Orange 4,24, Plus 4,27 oraz Play 4,33.
- Większość (83,8%) firm korzystających z telefonii ruchomej nie zastanawia się nad rezygnacją z tej usługi ponieważ posiadanie telefonu komórkowego jest dla nich ważne. Ponadto co siódma firma (14,8 %) deklaruje, że posiadanie telefonu jest dla nich ważne, a nie mają możliwości podłączenia telefonu stacjonarnego.
![UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011 UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/UKE/UKE-a-rynek-telekomunikacyjny-2006-2011-67035-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)