Firmy a rynek telekomunikacyjny 2011
2012-01-09 10:53
Przeczytaj także: Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2011
PRZENOŚNOŚC NUMERÓW i SPISY ABONENTÓW
fot. mat. prasowe
Dotychczasowe korzystanie z możliwości przeniesienia numeru telefonu (w %, N=374)
Dotychczasowe korzystanie z możliwości przeniesienia numeru telefonu (w %, N=374)
- O możliwości zmiany operatora przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu (tzw. przenośność numerów) słyszała zdecydowana większość badanych klientów biznesowych – łącznie 92,8 %.
- W sumie 16,3 % firm skorzystało dotychczas z możliwości przeniesienia numeru telefonu.
- Według przeprowadzonego badania z Ogólnokrajowego Spisu Abonentów korzystano w ciągu ostatniego roku w 18,6 % badanych podmiotów.
- Większość respondentów (67,0 % ) nie korzystała w minionym roku z Ogólnokrajowego Biura Numerów. Jedynie 9,9 % badanych dzwoniło pod numer 118 913 kilka razy w roku.
INTERNET
- W dwóch piątych (40 %) badanych klientów instytucjonalnych pracownicy wykorzystują komputery stacjonarne. W prawie jednej trzeciej (30 %) przedsiębiorstw pracownicy korzystają z komputerów przenośnych. W 13,9 % firm wykorzystywane są jednocześnie komputery stacjonarne i przenośne. Komputery nie są wykorzystywane przez pracowników w 43,2 % badanych firm.
- Prawie wszystkie (95,6 %) firmy posiadające komputery posiadają również dostęp do Internetu. W 79 % przypadków posiadany Internet to stały stacjonarny dostęp, z mobilnego Internetu korzysta 30,6 % podmiotów.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z komputera w firmie (w %, N=403)
Korzystanie z komputera w firmie (w %, N=403)
- Firmy głównie wykorzystują łącza stacjonarne o prędkości od 1 do 7,99 Mb/s (63 % wskazań).
- Średnie miesięczne wydatki na Internet stacjonarny w firmach wynoszą 109 PLN (mediana 90 PLN).
- Zdecydowana większość klientów określiła wysokie zadowolenie z dostawcy usług internetowych. Ogólna ocena zadowolenia z usług w zakresie Internetu stacjonarnego osiąga średnią wartość 4,27 na pięciostopniowej skali. W przypadku Internetu mobilnego wartość średniej wynosi 4,35.
- Zdecydowana większość badanych (86,9 %) nie zastanawia nad rezygnacją z usługi Internetu stacjonarnego, ponieważ posiadanie Internetu stacjonarnego jest dla nich ważne. Dodatkowo 10,3 % firm nie zamierza rezygnować z Internetu stacjonarnego, ponieważ chce mieć dostęp stacjonarny i mobilny jednocześnie.
- Najczęściej posiadany limit transmisji danych w przypadku Internetu mobilnego to 5 GB. Posiada go 20,9 % badanych firm.
- Z przeprowadzonego badania wynika, że średnie miesięczne wydatki na Internet mobilny w firmach wynoszą 116,2 PLN (mediana wynosi 99 PLN).
- Większości badanych (86,6 %) przyznaje, że ich firmy nie zrezygnowałyby z usługi Internetu mobilnego.
VoIP
- Znikoma część (1,2 %) badanych firm deklaruje korzystanie z technologii VoIP.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)