Marketing mobilny a nowe technologie
2012-01-13 12:45
Przeczytaj także: Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
Nadciąga Html5
Wygląda na to, że nadchodzący rok w mobile’u będzie pożegnaniem Flasha. Firma Adobe dała za wygraną i w listopadzie 2011 roku postanowiła przestać rozwijać tę mobilną technologię. Wydarzenie to określono jako kolejne zwycięstwo Steva Jobsa, który od samego początku był jej przeciwnikiem. W zamian, już niebawem, w naszych smartfonach i tabletach zagości mobile friendly Html5, który moim zdaniem otwiera dużo większe możliwości dla wydawców i marketerów – wystarczy tylko spojrzeć na niektóre doodle (okazjonalne zmiany w logo Google). Z pewnością 2012 rok będzie przełomowy dla tej technologii.
Chmura w kieszeni
Bez wątpienia Cloud Computing jest jednym z ciekawszych i przełomowych rozwiązań technologicznych ostatnich lat. Elastyczność i moc obliczeniowa tego rozwiązania jest wręcz stworzona do technologii mobilnych. Chmura umożliwia dostęp do olbrzymiej ilości aplikacji, dzięki czemu możemy zarządzać skomplikowanymi procesami wprost ze swojego smartfona. Cloud Computing zamienia także nasze urządzenia mobile w przenośnie centra rozrywki. Jakiś czas temu mówiło się o przełomie mobilnej telewizji – de facto dzięki chmurze spotykamy się już z tym na co dzień. Nadchodzący rok także będzie należał do mobilnej chmury.
Mobile Smart Home
Przez najbliższe 12 miesięcy na popularności zyskają także rozwiązania Smart Home. Już teraz możemy sterować oświetleniem w swoim domu czy włączyć silnik w samochodzie za pomocą smartfona. Jednak prawdzią furorę zrobią inteligentne rozwiązania pozwalające zarządzać swoim domem na odległość. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy na ekranie naszego telefonu widzimy kogoś ze znajomych przed drzwiami naszego domu. Wystarczy jeden ruch, by otworzyć drzwi i wysłać mu informację, żeby chwilę na nas zaczekał. Tego typu rozwiązania powoli zaglądają do naszych domów, jednak stanowią olbrzymi potencjał marketingowy.
Zmonetyzować mobilne społeczności
Jednym z największych wyzwań dla marketerów w 2012 roku będzie zmonetyzowanie społeczności w ich mobilnym aspekcie. Mobile dla Facebooka, NK, Twittera to ziemia obiecna. Już teraz serwisy te odnotowują olbrzymią ilość wejść poprzez urządzenia mobilne. Dzięki usługom geolokalizacji wyrosły takie społeczności, jak Foursquare czy Gowalla, jednak wciąż brakuje pomysłu, jak czerpać z tego wymierne korzyści.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
1 2
oprac. : Bartosz Krupka / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)