Reklama w motoryzacji I 2005
2005-02-19 00:02
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w styczniu firma Citroen Polska - informuje Instytut Samar, powołując się na badania firmy Expert-Monitor.
Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
Według zestawienia przygotowanego przez Samar, styczniowe wydatki tego francuskiego producenta na reklamę wyniosły ponad 6 mln zł, co stanowi 16,2 procent wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach.Drugą pozycję zajęła spółka General Motors Polska, która przeznaczyła na reklamę prawie 4,2 mln zł (11,2 procent). Kolejne miejsca zdobyły firmy Renault S.A.R.L. Polska (3,7 mln zł, 10,1 procent), Honda Poland (3,4 mln zł, 9,2 procent) oraz Nissan (2,8 mln zł, 7,5 procent).
W sumie całość wydatków na reklamę aut osobowych w mediach wyniosła w ubiegłym miesiącu 37 mln 228 tys. zł.
W rankingu reklam, na których emisję wydano najwięcej, a także tych najczęściej pokazywanych, podwójnym zwycięzcą okazała się Honda FR-V, której spot został wyemitowany w styczniu 1 549 razy kosztem prawie 2,3 mln zł.
Wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także:
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl