Marketerzy a reklama online
2012-01-16 10:25
Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
DWELL AVERAGE DURATION
Dwell Average Duration (czas obcowania z reklamą): średni czas w sekundach spędzony przez użytkownika na intencjonalnych interakcjach z kreacją.
Spośród poddanych badaniu kreacji reklamowych bardziej angażująca użytkowników była kreacja Rich Media bez wideo. Zawarta w niej interaktywna gra wciągnęła odbiorców w interakcje na średnio ponad 46 sekund. Jest to powyżej średniej dla kreacji typu Rich Media dla kategorii ‘restauracje’, która wynosi 41,3 sekundy. Kreacja z wideo angażowała użytkowników średnio na 24,75 sekund.
fot. mat. prasowe
Wskaźniki zaangażowania v/s CTR
Z rezultatów badania wynika, że wskaźnik „klikalności” (CTR) nie odzwierciedla wskaźników zaangażowania (Dwell)
CTR
CTR (ang. Click-Through-Rate): odsetek emisji, które zakończyły się kliknięciem przenoszącym na stronę docelową (landing-page) w stosunku do wszystkich emisji.
W przypadku kreacji Rich Media bez wideo współczynnik CTR (Click-Through Rate) wynosił 0,04%. Znacznie wyższy był w przypadku kreacji Rich Media z wideo – 0,19%, co było wynikiem zbliżonym dla średniego CTR w kreacjach Rich Media z kategorii ‘restauracje’ wynoszącym 0,22%. CTR zbliżony do średniej dla podobnych kreacji (0,11%) miała także kreacja standardowa (0,14%).
fot. mat. prasowe
Zrozumienie przekazu kreacji
Kreacje interaktywne dawały istotnie lepsze zrozumienie przekazu reklamy
REKLAMY W OCENIE INTERNAUTÓW
Kreacja Rich Media z wideo, w porównaniu z pozostałymi, najwięcej komunikowała o akcji (‘nowe smaki kanapek – 30%; ‘zachęca do udziału w promocji’ – 27%) oraz częściej niż pozostałe charakteryzowana była jako: przyciągająca uwagę (44%), zrozumiała (42%), podobająca się (38%). Kreacja ta, pomimo nieco gorszych niż kreacja bez wideo współczynników Dwell okazała się lepszym nośnikiem komunikatu.
fot. mat. prasowe
Powiązanie kreacji z marką
Kreacje interaktywne zostały uznane za bardziej dopasowane do marki
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI Real Time Sampling w dniach 10.11 - 05.12.2011. Wielkość próby: N=200 na kreację. Grupa docelowa: polscy internauci w wieku 15+. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych gazeta.pl, interia.pl, wp.pl, onet.pl, ARBOinteractive a także wśród korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków z grupy celowej pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek oraz wykształcenie, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia. Za bazę referencyjną posłużyły wyniki badania Ipsos-Omnibus realizowanego w okresie luty-kwiecień 2011.
![IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii [© Coloures-pic - Fotolia.com] IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/IAB-Polska-87-firm-z-branzy-reklamy-online-odczuwa-skutki-pandemii-229092-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)