Rezerwacje wakacji przez Internet 2011
2012-01-16 12:22
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2011
Warto zwrócić uwagę, że wspomniane wyżej 5 kierunków (Egipt, Grecja, Turcja, Hiszpania i Tunezja) zagospodarowały równo 75 proc. udziału w polskiej turystyce popularnej. Nie ma się, zatem co dziwić, że większość touroperatorów wręcz obowiązkowo chce mieć w swoim portfolio te właśnie kierunki i to na nich odbywa się tradycyjny wyścig pomiędzy poszczególnymi graczami.
fot. mat. prasowe
POP turystyka
Kierunki egzotyczne
Egzotyka staje się już nie tylko rzeczywistym uzupełnieniem oferty zimowej (równoległość sezonów), ale coraz częściej faktyczną konkurencją (na wielu kierunkach) z POP turystyką. Jeszcze kilka lat temu, taka teza skazana byłaby na drwiny, chociażby ze względu na wysokie różnice w cenach. Dziś już nie sposób postrzegać konkurencyjności tych parytetów turystycznych przez pryzmat wydatków ponoszonych na zakup oferty.
Zainteresowanie turystyką egzotyczną wzrosło tak bardzo, że touroperatorzy dostrzegając dla siebie nowe szanse systematycznie dopracowywali oferty i obniżali ceny. Dziś wyjazdy do Kenii, Wenezueli, na Dominikanę, Kubę czy do Tajlandii w wielu momentach sezonu porównywane bywają cenowo z dobrej jakości Egiptem czy Turcją w szczycie sezonu. Nie rozmawiamy, zatem już o kwotach przekraczających 15 tys. zł, ale maksymalnie 5 tys. zł, a promocyjnie nawet 3,5-4 tys. zł. Przyjrzyjmy się, zatem, które kierunki egzotyczne wygrały w minionym roku.
Równo, co czwarta egzotyczna rezerwacja 2011 roku dokonywana była do Kenii i to ona została liderem kierunkowym w tym parytecie. Kenia utrzymała najwyższą pozycję sprzed roku, ale straciła w udziale rynkowym 1 pkt. proc. (2011- 25 proc.; 2010 – 26 proc.).
Drugie miejsce na egzotycznym podium trafia do bajecznie kolorowej i wciąż mocno pożądanej Dominikany. Wyjazdy do tej Republiki wybrało w minionych 12 miesiącach 19 proc. naszych klientów i jest to wynik lepszy aż o 7 pkt. proc., rok do roku (2010 – 12 proc.).
Miejsce na medalowym podium zamykają dwa kierunki: Wenezuela i Indie. Oba osiągnęły w minionym roku 9 proc. udział w sprzedaży. Dla Indii to awans w tabeli o jedną pozycję przy jednoczesnym spadku w sprzedaży o 1 pkt. proc. Dla Wenezueli to błyskotliwy awans, bowiem przed rokiem nie znajdowała się ona w ogóle w rocznym posumowaniu.
Na miejscu czwartym odnotowujemy kolejnego cichego zwycięzcę. Zjednoczone Emiraty Arabskie w zdecydowany, choć nie spektakularny, sposób podbijają serca i zainteresowanie zakupowe naszych klientów. W 2010 roku kierunek poza zestawieniem. Rok później, już 4 pozycja tabeli i aż 7 proc. udział w egzotycznej sprzedaży.
Zestawienie TOP5 parytetu egzotycznego zamyka Meksyk, który przemiennie to pojawia się, to znika z naszych miesięcznych analiz. W podsumowaniu całego 2011 roku jego udział był jednak silny i wyrazisty, co w wartościach procentowych przykłada się na pełne 6 pkt.
Wymienione wyżej 6 kierunków wypracowało w 2011 roku 79 proc. całego internetowego ruchu turystycznego w naszych portalach.
fot. mat. prasowe
Egzotyka
Hotele
Czy medialnie odmieniane w 2011 roku, przez wszystkie możliwe przypadki i formy, słowo kryzys wpłynęło na skategoryzowaną gwiazdkami jakość naszego wypoczynku? Czy przestraszyliśmy się rzekomo wysokich kosztów i zdecydowaliśmy na niższej jakości hotele? A może wręcz przeciwnie? Może staliśmy się rozsądnie planującymi swoje wydatki podróżnikami, którzy idealnie potrafią dobrać niezbędną ilość gwiazdek do kierunku, w jakim wybieramy się na wakacje?
Najlepszą odpowiedzią na te wątpliwości jest poniższe zestawienie. Jak wybieramy? Kierunki arabskie zdecydowanie wyżej skategoryzowane hotele, kierunki europejskie obiekty nawet 3-gwiazdkowe. To już nie są przypadki, ale dobrze przemyślane wybory wyniesione najczęściej z własnych doświadczeń, doradztwa rodziny, przyjaciół czy opinii innych podróżników.
Oto te, które w całym roku, w 5 głównych kierunkach POP turystycznych cieszyły się największym zainteresowaniem naszych portalowych klientów:
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane hotele
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)