eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRezerwacje wakacji przez Internet 2011

Rezerwacje wakacji przez Internet 2011

2012-01-16 12:22

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2011


Katalog, a realia

Innym, równie ważnym elementem wpływającym na zakupowe decyzje klientów jest rzetelna polityka informacyjna w komunikacji marketingowej. O tym jak ważny jest uczciwy przekaz zamieszczony w internetowych, drukowanych, fotograficznych czy filmowych materiałach promocyjnych danych hoteli przekonali się niemal wszyscy touroperatorzy. Weryfikacja takich opisów następuje bowiem jeszcze przed wyjazdem. Służą temu wszelkiego rodzaju programy oceniające typu OPINIE, znane chociażby z portali EasyGo.pl i Wakacje.pl. Końcową ocenę klienci zaś wystawiają swoim organizatorom już po powrocie z wakacji i biada tym, którzy na zdjęciach i w opisach katalogowych obiecywali wakacyjny pałac, a udostępnili średniej jakości akademik. Przyjrzyjmy się wynikom tej kategorii za cały 2011 rok.

Prawdziwie uskrzydlone sukcesem może poczuć się biuro Easy Travel , które w ocenie swoich klientów wywiązało się ze swoich marketingowych zobowiązań najlepiej. Biuro otrzymało 9,63 pkt. na 10 możliwych do uzyskania i zostało liderem stawki.

Drugie miejsce i srebrny medal za 12 miesięcy wytężonej pracy trafia do pracowników Lekier, którzy uzyskali w tej kategorii 9,60 pkt. Trzecie miejsce i brąz wędruje do sztabowców marketingowych biura Ecco Travel, których wysiłek oceniono na 9,30 pkt.

Na czwartym miejscu znaleźli się pracownicy odpowiedzialni za opisy katalogowe produktów w Konsorcjum Biur Podróży (9,14 pkt.), a stawkę tego zestawienia zamykają marketingowcy biura Grecos, których starania oceniono na 9,11 pkt.

fot. mat. prasowe

Zgodność oferty katalogowej z realiami

Easy Travel święcił triumfy pod względem zgodności oferty z rzeczywistością


Dojazd

Szybko, wygodnie, bezpiecznie. Wydaje się, że takie hasło od lat przyświeca Polskim podróżnikom przy wyborze środka transportu, jakim dotrą na miejsce wypoczynku. Zupełnie nie dziwi, zatem fakt, że po raz kolejny z ogromną przewagą wygrywają oferty z podróżą lotniczą.

W całym roku 2011, 9 na 10 klientów wybrało się na wakacje samolotem. W szczegółowej analizie procentowej kategoria ofert samolotowych uzyskała 88 proc. udział w sprzedaży. To wynik o 1 pkt. proc. niższy niż przed rokiem (2010 – 89 proc.).

Punkt straty podróży lotniczych przejęły w minionym roku wakacje z dojazdem własnym. Wypoczynek, na które dotrzemy własnym autem zdecydowało się wybrać w minionych 12 miesiącach 10 proc. naszych klientów. To wynik o 1 pkt. proc. lepszy niż przed rokiem (2010 – 9 proc.).

Tradycyjnie najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się wakacje z podróżą autokarową. Podobnie jak w roku 2010 tak i w 2011 roku z takiej oferty skorzystało zaledwie 2 proc. kupujących.

fot. mat. prasowe

Forma dojazdu

Najpopularniejszą formą dojazdu był samolot


Wyżywienie

Wszystko wskazuje na to, że Polacy podczas wakacji coraz więcej czasu spędzają w hotelach i przynależnych do nich terenach rekreacyjnych. Dlaczego? Bo wciąż niezmiernie wysoki poziom notuje (mający w takim przypadku realne uzasadnienie) format pobytowy All Inclusive. Podobnie było w całym 2011 roku. Na wakacje z nieograniczoną liczbą przekąsek i napojów wliczonych z zryczałtowaną opłatę pobytową zdecydowało się 65 proc. rezerwujących. Rok wcześniej taki sam program wybrało 66 proc. klientów.

Drugie miejsce, tradycyjnie należy do formatu śniadań i obiadokolacji (HB). Ten wygodny, zwłaszcza dla aktywnych turystów program wyżywieniowy wybrało w minionym roku równo 20 proc. naszych klientów – o 1 pkt. proc. mniej niż przed rokiem.

Na trzecim miejscu analizy znalazły się pakiety inne, określane przez organizatorów, jako „mniej standardowe” lub „zgodne z programem danej imprezy”. Wynik, jaki osiągnęła ta kategoria za cały rok 2011 to 8 pkt. proc. (2010 – 7 proc.).

Czwarta pozycja TOP5 tej kategorii to oferty z samymi śniadaniami (BB), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy wybrało 4 proc. spośród wszystkich klientów. To identyczny wynik procentowy jak przed rokiem.

Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się wyjazdy bez wykupionego z góry wyżywienia (OV), które osiągnęły próg 3 proc. w sprzedaży. W tej kategorii współczynnik podniósł się o 1 pkt. proc., rok do roku.

fot. mat. prasowe

Wyżywienie

65% klientów wybrało opcję All Inclusive


poprzednia  

1 ... 4 5 6 7

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: