Kadra zarządzająca w social media XII 2011
2012-01-17 10:22
Udział bossów w mediach wg branży © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media XI 2011
Energetyka nadal na topieGrudzień był kolejnym miesiącem, w którym szefowie firm energetycznych byli najlepiej wyeksponowani w mediach. Ponad połowa analizowanych publikacji odnosiła się do prezesów z sektora energii (Ponieważ konkurs na szefa PGE został rozpisany na początek 2012 roku a Michał Szubski pełnił obowiązki do końca roku, obydwaj prezesi zostali uwzględnieni w całym grudniowym zestawieniu). Na drugiej pozycji znaleźli się przedstawiciele branży telekomunikacyjnej, gdzie zwyciężył Maciej Witucki z TP, tuż za telekomami uplasowała się branża bankowa ze swoim najbardziej medialnym bossem – Zbigniewiem Jagiełło (PKO BP).
fot. mat. prasowe
Udział bossów w mediach wg branży
Karuzela z prezesami, miotła w spółkach skarbu państwa – medialne tematy
W grudniu czołowymi tematami w mediach były zmiany kadrowe w dwóch firmach energetycznych skarbu państwa. Z fotelem prezesa pożegnał w połowie miesiąca Tomasz Zadroga z PGE , a tydzień później swoją rezygnację ogłosił Michał Szubski z PGNiG. Rezygnacji Zadrogi towarzyszyły liczne domysły na temat przyczyn tej decyzji. Jak zawsze w takich momentach, w mediach rozpoczęły się spekulacje na temat obsadzania wakujących stanowisk. Stawiano również pytania, czy to początek tzw. karuzeli stanowisk w pozostałych państwowych firmach.
Natomiast przed ogłoszeniem tych rewelacji głośno było o PGE w kontekście energetyki jądrowej. Polska Grupa Energetyczna zawiesiła bowiem swoje zaangażowanie w budowę elektrowni na Litwie.
Z kolei o szefie PGNiG mówiono dużo tuż po ogłoszeniu rezygnacji Szubskiego, która oficjalnie miała być spowodowana niekorzystną dla spółki decyzją URE. Urząd nie zatwierdził podwyżek cen gazu, których chciała spółka.
Prezes Tauronu, Dariusz Lubera najczęściej pojawiał się w mediach w związku z kupnem od Vattenfall Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego.
fot. mat. prasowe
Bossowie o największej ekspozycji
Obecność w prasie to sposób na medialny sukces
Okazuje się, że nawet niewielka liczba publikacji prasowych ( 9 proc. całości informacji na temat bossów) może mieć istotny wpływ na medialność prezesa. To popiera tezę, że prasa mimo słabnącej pozycji ekonomicznej nadal jest silna jako medium opiniotwórcze. Wywiady w dzienniku Parkiet oraz ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2011 Rzeczpospolitej były często komentowane w Internecie i social media.
Wywiad, którego prezes Telekomunikacji Polskiej Maciej Witucki udzielił w połowie grudnia dziennikowi Parkiet, był szeroko komentowany w mediach elektronicznych. Media podchwyciły chętnie temat rebrandingu TP na Orange oraz planów rezygnacji spółki z telefonii stacjonarnej.
W drugiej połowie grudnia Parkiet rozmawiał też z Mirosławem Godlewskim. Media cytowały wypowiedzi prezesa na temat nowej strategii Netii i planów telekomu po sfinalizowaniu transakcji nabycia przez Netię Telefonii Dialog oraz Crowley Data Poland.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)