Kadra zarządzająca w social media XII 2011
2012-01-17 10:22
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media XI 2011
Bankowość
Na trzecim miejscu pod względem liczby wystąpień znaleźli się przedstawiciele sektora bankowego. Najczęściej w tym kontekście mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Bank PKO BP wygrał w kategorii marek finansowych w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2011 przygotowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Przy tej okazji prezes przypominał, że kierowana przez niego instytucja została doceniona również za granicą. Należący do Financial Times Group the Banker przyznał mu tytuł Banku Roku 2011.
Jagiełło komentował mediom również decyzję o wycofaniu z oferty banku kredytów hipotecznych w walutach obcych.
Ubezpieczenia
Najwyżej wśród bossów firm ubezpieczeniowych w mediach uplasował się Andrzej Klesyk, szef PZU. Klesyk był wymieniany m.in. jako członek kapituły konkursu „Najcenniejszych Polskich Marek”. Ósmą edycję zestawienia przygotował dziennik Rzeczpospolita.
Prasa, Internet a może media społecznościowe – gdzie najlepiej się pojawić?
Pięciu najbardziej medialnych polskich szefów grudnia większość publikacji na swój temat mogła znaleźć w Internecie (ponad 80 proc.) Najlepiej wyeksponowanym bossem w mediach społecznościowych był szef Tauronu (10 proc.) a największy udział informacji na swój temat w prasie miał Zbigniew Jagiełło (13 proc.)
fot. mat. prasowe
TOP 5 udział w mediach
fot. mat. prasowe
TOP 3 w prasie, w internecie i w mediach społecznościowych
Społecznościowi bossowie na przestrzeni 2011 roku – Szymon Majewski w banku i nagłe dymisje w energii
Porównując skalę dyskusji o szefach polskich firm na przestrzeni roku w mediach społecznościowych, wyraźnie widać jak zmienne było zainteresowanie internautów poszczególnymi branżami. Wysokiej liczby komentarzy na temat Zbigniewa Jagiełły w kontekście współpracy reklamowej banku z Szymonem Majewskim nie udało się pobić. Nawet drastyczne i niespodziewane zmiany kadrowe w energetyce spotkały się z mniejszym zainteresowaniem. W przeciwieństwie do emocjonalnych dyskusji na temat banku, przekazy „energetyczne” przybierały postać informacyjną.
fot. mat. prasowe
Bossowie w mediach społecznościowych w 2011 roku
Informacje o badaniu
Bossowie powrócili po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 2 928 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm . Raport obejmuje okres trzech miesięcy – od 1 do 31 grudnia 2011 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)