Spam w XII 2011 r.
2012-01-18 12:59
![Spam w XII 2011 r. Spam w XII 2011 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ilosc-spamu/Spam-w-XII-2011-r-85583-200x133crop.png)
Przykład wiadomości spamowej oferującej rzekomo “uwarunkowany kupon” © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Spam w XI 2011 r.
Spam na świeczniku
Kupony spamowe
Serwisy umożliwiające zakupy grupowe (poprzez kupony) cieszą się dużą popularnością w wielu krajach. Jak to działa? W skrócie, są to projekty online, które oferują użytkownikom zbiorowe rabaty. Kupując kupon, nabywamy prawo do zakupu określonego produktu lub usługi ze znacznym rabatem – zwykle pod warunkiem, że zakupu dokona określona liczba klientów.
Dla małych i średnich firm serwisy te stopniowo stają się alternatywą marketingu spamowego. Składa się na to kilka czynników: po pierwsze, w przeciwieństwie do spamu serwisy te są legalne, po drugie, sposób rozprzestrzeniania reklam jest mniej więcej taki sam: serwisy umożliwiające grupowe zakupy rozsyłają powiadomienia o nowych ofertach do swoich klientów (i w przeciwieństwie do spamu nie są one blokowane przez filtry spamowe). Co więcej, oprócz powiadomień za pośrednictwem poczty e-mail, informacje o produkcie lub usłudze są również publikowane w internecie, co potencjalnie zwiększa liczbę zainteresowanych. Wreszcie, prawdopodobieństwo zdobycia klientów za pośrednictwem serwisu zakupów grupowych jest znacznie wyższe – usługi oferowane przez takie serwisy nie spotykają się z tak częstym odrzuceniem jak te oferowane w spamie. Wiadomości e-mail są wysyłane do określonych odbiorców zainteresowanych zakupem kuponów.
Spamerzy nie mogli zignorować wpływu serwisów zakupów grupowych na ruch e-mail oraz reklamę internetową. Dystrybutorzy niechcianej poczty elektronicznej zdali sobie sprawę, że słowo „kupon” jest atrakcyjniejsze dla użytkowników niż „rabat”. W końcu kupon to określony rodzaj „rabatu” dla określonej grupy osób.
Niemieccy spamerzy specjalizujący się w spamie medycznym doszli do wniosku, że oferowanie „uwarunkowanego kuponu” zwiększy popyt na sprzedawane przez nich lekarstwa:
fot. mat. prasowe
Przykład wiadomości spamowej oferującej rzekomo “uwarunkowany kupon”
Przykład wiadomości spamowej oferującej rzekomo “uwarunkowany kupon” - spam
Nie trzeba znać niemieckiego, żeby bez trudu zrozumieć słowo „coupon” na zrzucie ekranu powyżej. Można również łatwo zauważyć, że oferowany rabat nie jest aż tak wysoki – jedynie 10%.
Nie jest to pierwszy taki przypadek, gdy użytkownikom oferuje się towary powszechnie reklamowane w spamie (na przykład lekarstwa lub podrabiane towary luksusowe), które obiecują rabat kuponowy.
![Spam V 2014 [© adimas - Fotolia.com] Spam V 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Kaspersky-Lab/Spam-V-2014-140971-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)