Fiat najlepiej znaną marką
2005-02-21 12:26
© fot. mat. prasowe
Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że wieloletni okres, kiedy dla Polaków dostępna była głównie jedna marka samochodów, odcisnął trwały ślad w sposobie postrzegania rynku samochodowego. W rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na trzecim miejscu wskazywany jest Mercedes - marka ekskluzywna, rzadko będąca w posiadaniu przeciętnego Polaka.
Przeczytaj także: Fiat królem szos
Aż pięciu na sześciu Polaków zapytanych o znane marki samochodów osobowych wymienia spontanicznie Fiata. Ponad połowa badanych wskazuje Opla. Nieco słabsza, niż można by się spodziewać, jest pozycja marek często spotykanych na polskich drogach takich jak: Skoda, Volkswagen czy Polonez. Marki te wymieniane są rzadziej niż ekskluzywna marka, jaką jest Mercedes. Dowodzi to siły wizerunku tej marki jako idealnej dla wielu użytkowników.fot. mat. prasowe
Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że 56% gospodarstw domowych w Polsce posiada co najmniej jeden samochód osobowy. Dwa lub więcej pojazdów znajduje się w 7% gospodarstw.
Średni wiek posiadanych przez Polaków aut wynosi 10 lat. Biorąc za podstawę wyliczeń ich rok produkcji, można powiedzieć, że dominują samochody 4 -11 letnie. Pojazdy wyprodukowane między 1993 a 2000 rokiem stanowią połowę ogółu posiadanych samochodów osobowych, a aż 40% to pojazdy starsze niż jedenastoletnie. Najstarszych aut, mających 15 i więcej lat, często poważnie wyeksploatowanych, jest przeszło 20%. Najnowsze, wyprodukowane po 2000 roku, to jedynie dziesiąta część wszystkich samochodów osobowych w domach respondentów.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Mercedes najbardziej pożądany
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
posiadanie samochodu, samochody, znajomość marek, marki samochodów, Fiat, Mercedes