Słuchalność radia w 2011 r.
2012-01-21 00:15
W 2011 roku każdego dnia radio gromadziło ponad 24 mln słuchaczy.Trzeci rok z rzędu zasięg dzienny radia ogółem utrzymywał się na poziomie ponad 80 proc. Oznacza to, że w 2011 roku średnio każdego dnia radio włączało 24,3 mln słuchaczy.
Przeczytaj także: Słuchalność radia wśród mieszkańców miast
Według najnowszych badań Radio Track, w 2011 roku zasięg dzienny radia ogółem wynosił 80,4 proc., a zasięg tygodniowy 94,9 proc. Ponad jedna czwarta słuchaczy (27,7 proc.) ma włączony odbiornik przez ponad 6 godzin dziennie.W grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) zasięg dzienny jest jeszcze wyższy – średnio każdego dnia 83,1 proc. osób z tego targetu włącza radio. Przynajmniej raz w tygodniu 96 proc.
fot. mat. prasowe
Zasięg dzienny radia 2011
Zasięg dzienny radia ogółem w 2011 roku
fot. mat. prasowe
Popularność radia na co dzień w 2011
Jak wyglądała popularność radia w dni powszednie w 2011
Coraz chętniej też używamy komórek jako radioodbiorników. Już ponad jedna trzecia (34,4 proc.) słuchaczy deklaruje, że zdarza im się słuchać radia przy pomocy telefonu komórkowego. W 2010 roku było to 32,1 proc., a w 2009 – 28,9 proc. W grupie komercyjnej ten odsetek jest jeszcze wyższy i w 2011 roku wynosił 43,9 proc.
Najwyższe zasięgi radio notuje w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców targetach wśród osób dobrze wykształconych, zajmujących kluczowe stanowiska w firmach. W 2011 roku średnio dziennie radia słuchało 84,2 proc. osób z wyksztalceniem wyższym. Zasięg dzienny wśród osób z wyksztalceniem średnim wynosił 81 proc., z wykształceniem zawodowym 78 proc., a z wykształceniem podstawowym 75,9 proc.
Biorąc pod uwagę sytuację zawodową badanych najwyższy zasięg radio notowało wśród dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów (85,5 proc.), właścicieli firm (85,1 proc.) i pracowników umysłowych (84,9 proc.).
Informacje o badaniu
Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala: I-XII 2011, target: wszyscy, 15-75 lat (jeśli nie zaznaczono inaczej).
Przeczytaj także:
Radiowe programy informacyjne - słuchalność
![Radiowe programy informacyjne - słuchalność [© lznogood - Fotolia.com] Radiowe programy informacyjne - słuchalność](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/radio/Radiowe-programy-informacyjne-sluchalnosc-93239-150x100crop.jpg)
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
radio, słuchalność radia, słuchacze radiowi, Radio Track, Komitet Badań Radiowych, KBR
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)